Kleurenfestijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjdekroon

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Bij ons is het afdrukken van bepaalde plaatjes of grafiekjes met onze Canon Pixma IP 8500 helemaal in de war. Bij het printen zijn de kleuren altijd iets te groen. Ik heb al nagekeken of de kleuren op de goede plaats zaten, maar dat was het probleem ook niet. Heeft iemand enig idee?

Bij voorbaad dank,
Jasper

Ik heb een HP, via Eigenschappen kan ik naar Kleurbeheer gaan. Daar kan ik kiezen voor automatisch, doet Windows de keus, op handmatig dan kan ik uit allerlei kleurenschema's kiezen. Daar moet ik dan en beetje mee uitproberen. Heeft jullie Canon niet zo iets?

Kijk eens onder start bij programma's. Als Canon daar bij staat dan heb je kans dat er ook een menu is om te calibreren en de kleuren bij te stellen.

Ik vond het volgende nog:
Als je één overheersende printkleur hebt is dit te wijten aan één loszittende inktpatroon.
Dit ligt niet aan de inktpatronen van MVCD of andere merken... Zelfs de originele Canon patronen hebben dit. Als je de patroon niet goed aandrukt, kan 't zijn dat ze geen inkt geeft en dus een andere kleur gaat overheersen.
Druk al je patronen eens goed aan en 't zal in orde komen.
Tussen de patronen van de laatste Canon printermodellen zit er geen verschil, ze gebuiken allen dezelfde inktpatronen. IP 8500, 6000, 5000, 4000, 3000, I950, i 900 enz...
Ik gebruik al meer dan vier jaar deze inkt van MVCD en nooit enig probleem gehad.
Zo'n overheersende kleur heb ik zelf ookal eens voorgehad.
Maar dan was 't mijn eigen fout. Een inktpatroon niet goed aangedrukt !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan