• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleurenkaart van Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svginkel90

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Beste lezers,

Wat ik wil weten is of het volgende mogelijk is in Excel
Ik heb een lijst van objecten per postcode. De postcode vervolgens weer naar gemeente.
Is het dan mogelijk om Nederland.jpg te maken.

Hoor graag van jullie!

Gr.

In eerdere versies bestond zo iets wel, maar die optie bestaat niet meer.

Als je wat tijd insteekt om een tekening van elke gemeente te maken kun je dit bestandje uit mijn archief misschien gebruiken.

Bijlagen

Beste Popipo,

Ziet er goed uit. Kan je een korte beschrijving geven hoe het kaartje ongeveer werkt?
Dank

Ik zou je het niet kunnen vertellen.
Ben het filetje een keer tegen gekomen en bewaard, maar heb me er nog nooit in verdiept.

Nogmaals dank voor het bestand.
Ben inmiddels bijna klaar. Bestand is dus al gevuld met gegevens die vertrouwelijk zijn, dus kan het niet online zetten. Mijn vraag of de kleur gebaseerd kan worden op Kolom X ipv T. Wie kan mij helpen?
Hoor graag van jullie.

Overigens merk ik u op dat de macro niet reageert op kleurinstellingen van VO. Waar ligt dat aan en hoe kan ik dat oplossen?

Probleem van kleur baseren op kolom T is opgelost. Waar ik nu nog tegenaan loop is de kleur gebruiken uit voorwaardelijke opmaak.
Het voorbeeld van Sylvester Ponten is treffend. Als de kleur daar bepaald wordt door voorwaardelijke opmaak, dan blijft de kleur wit...

Is er een manier om de kleur 'hard' te kopieren oid?

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan