kleurenlogo kan niet in kleur uitgeprint worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoyo56

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Het is een vrij ingewikkeld verhaal, maar ik kom er niet uit...Heb een kleurenlogo op een cd-rw gekregen en die opgeslagen in Word. Als ik een brief schrijf en het logo kopieer en plak is het prima, verstuur ik het per mail is ook prima. Alleen als ik het uitprint krijg ik ipv logo een zwarte balk. Ik heb Windows XP, Office 2003 voor leerl.,stud. en doc.
Graag in begrijpelijke taal daar ik geen wizzkid ben:)

Misschien een open deurtje, maar wanneer je letters rood maakt, print je printer ze dan ook rood?

Een All in one van HP Officejet. Ik hoop zo dat er een oplossing is. Alvast bedankt voor het meedenken :thumb:

Probeer het volgende eens:
Start
Printers en faxapparaten
Dubbelklik op de printer
Klik op printer
Klik op eigenschappen
Klik op "voorkeurs instellingen"
Klik op tabblad "kleur"
Vink "handmatig" aan
Klik op "instellingen"
Klik bij foto's, RGB-kleuren, op "standaard (sRGB)"
verander dit in "apparaat"

Helpt dit?

Het laatste lukt niet; het staat er gewoon niet!
Wel staat er: Snelinstellingen afdruktaak:Standaard afdrukinstellingen. Heb het nu gezet op Afdrukken van proff.tekst of tekst met kleuren.
Kleurruimte = sRGB/sYCC. Als ik dan op Toepassen klik gaat de snelinstell. weer op Standaard afdrukinst.
Heb wel gekeken bij Kleurbeheer, staat aangevinkt Automatisch: Windows selecteert autom.het beste kleurprofiel in de lijst met verbonden kleurprofielen. Daaronder staat Handmatig (niet aangevinkt)
In het venster staat als huidig kleurprofiel voor deze printer:sRGB Color Space Profile.:confused:

Probeer het volgende eens:
Start
Printers en faxapparaten
Dubbelklik op de printer
Klik op printer
Klik op eigenschappen
Klik op tabblad kleurbeheer
Kun je hier kiezen uit meerdere kleurprofielen?

Hallo,
Jammer dat er niemand is die mijn probleem kan oplossen....ik weet het ook niet meer....:confused:

Logo afdrukken

Je hebt toch wel een vinkje staan bij: Extra > Opties > tabblad Afdrukken > Tekenobjecten?

hallo,

misschien is de kleur op, en omdat zwart meestal een grotere vulling heeft blijft dat over.
en print het zwart.

mvg

sander

Misschien is de foto te groot...:confused:
Als je de foto aanklikt krijg je een afbeelding werkbalk. Zo niet, dan rechtermuisknop op de foto en dan op "Werkbalk afbeelding weergeven" klikken.
Daar zit een optie "Afbeelding comprimeren" in. Klik die aan en zorg dat afdrukken geselecteerd is onder "Resolutie wijzigen". Klik op OK.

Probeer het dan nog eens.

Als het dan nog niet werkt, kun je 'm dan misschien plaatsen.
Natuurlijk alleen als deze niet vertrouwelijk is.
Je kunt 'm ook mailen. Maar dat moet je even doorgeven. Dan krijg je mijn mail adres.
Als je het niet wil, moet je het niet doen.
Dan zoeken we anders een oplossing...

Gr,
Mathijs

Hoe is het mogelijk.....het werkt.....:thumb: Het gaat echter niet om een foto maar om een briefhoofd/logo. Maakt niks uit......Kan je me aub dan misschien uitleggen waarom het nu wel lukt door "alleen" Afbeelding comprimeren? Dat "niemand" dit heeft geweten!!:eek:
Mijn dank is enorm groot!:thumb::thumb:

WOUW :shocked:

Ik had het niet verwacht...
Geen idee, misschien is de foto te groot voor de printer zijn geheugen. Lijkt me sterk maar goed.

Mooi dat het opgelost is.

Gr,
Mathijs

Nogmaals mijn hartelijke dank! :thumb: Nu kan ik het eindelijk als briefpapier gaan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan