kleurenprint niet correct.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Als ik een kleurplaat print met mijn HP Photosmart 6520 dan zijn de kleuren absoluut niet zoals op het scherm. Als ik dan een printkopreiniging doe is de print die na het proces gemaakt wordt perfect. Als ik dan opnieuw prints doe van mijn kleurplaten zijn de prints ook perfect. Maar . . . . . als ik 's anderendaags opnieuw een kleurenprint maak is die print weerom niet zoals op het scherm en als ik dan weer de printkoppen reinig is de kleurenprint weer wel perfect. Dat is reeds enkele weken zo. Ik moet dus telkens een printkopreiniging doen alvorens een plaat te printen. Dat is uiteraard niet juist. Kan iemand mij zeggen wat hier aan de hand is?

Originele inktpatronen, en nog vol genoeg?

Als het aan de cartridges zou liggen, dan is ook de testafdruk niet goed, maar het is een optie ..
Gebruik je toevallig elke keer hetzelfde programma om af te drukken?
Staat de printerinstellingen ingesteld op zoiets als ECO (minder inkt verbruik) ?

Is de houdbaarheidsdatum van de cartridge voorbij?
Bij oudere verf moet je die ook vaker oproeren bij het gebruik na een langere periode, waar dat bij verse verf veel langer goed blijft nadat het de 1e keer goed opgeroerd is. Mogelijk treedt dat effect vooral op in en rond de printkop.
De printkopreinigingsprocedure maakt wel momentaan de printkop schoon, maar mengt niet de rest van de cartridge op.

Zwenk de cartridge een redelijk stevig heen en weer zonder super hard te schudden (je maakt dan teveel luchtbellen in de inkt), maak een afdruk voer de test die je gedaan hebt na 1 dag nog een keer uit. En hoe is het dan?

Hallo

Volgens mij zijn dit de eerste symptomen van een verstopte printkop. ( "aderverkalking")

Printerkoppen zijn systeem canon , die hier ook gevoelig voor zijn. (koppen blijven in de printer enkel inkt wordt vervangen)

De beste manier om deze zuiver te maken is deze manueel te flushen met een pikuur en zelfgemaakte reinigingsvloeistof.

Er zijn ettelijke filmpjes te vinden op youtube hoe dit te doen. (zelf kaf van koren scheiden)

Enkel opletten om niet te veel druk te zetten ... kans bestaat om de koppen te delamineren (sneuvelen)

Print anders elke kleur eens individueel uit ... weet je welke kleur geen goesting geeft ...

Dit model printer is gekend om problemen met zijn printerkoppen (meestal print 1 kleur dan in het geheel niet meer --> defekte printkop)

Om u een idee te geven --> een nieuwe printkop (mocht deze ooit sneuvelen) kost +/- 30 € in China.

https://www.benl.ebay.be/itm/293359683518?hash=item444d9987be:g:RmoAAOSw6INd5jHM

Of het sop dan de kolen nog waard is ....

hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Laatst bewerkt:
IK gebruik geen originele inktpatronen en had tot voor enkele weken daarmee geen enkel probleem. Ik gebruik ook altijd dezelfde programma's om af te drukken. Natuurlijk, het programma om een PDF document af te drukken is , dacht ik, niet hetzelfde als het programma voor een foto. Of toch? En een Eco programma staat, denk ik, niet op mijn printer. Ook de houdbaarheidsdatum van de cartridges zijn nooit voorbij. Waarschijnlijk heeft VDK_P het bij het rechte eind: aderverkalking wegens ouderdom en zal ik genoodzaakt zijn een nieuwe te kopen Hij heeft tenslotte reeds de respectabele leeftijd van 6 jaar bereikt en zijn werk tot nu toe goed gedaan.
Aan jullie allen: bedankt voor de tips!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan