Kleurlabel toevoegen aan afspraak in Outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gum2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gum2

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Hallo,

Ik heb op mijn pc outlook en access 2002 geinstalleerd en wil mbv bijgevoegde code een afspraak toevoegen aan outlook vanuit access.

Code:
Private Sub AddAppt_Click()

DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

If Me!AddedToOutlook = True Then
MsgBox "Deze afspraak is al toegevoegd"
Exit Sub

Else
Dim outobj As Outlook.Application
Dim outappt As Outlook.AppointmentItem
Set outobj = CreateObject("outlook.application")
Set outappt = outobj.CreateItem(olAppointmentItem)
With outappt
.Start = Me!ApptDate & " " & Me!ApptTime
.Duration = Me!ApptLength
.Subject = Me!Appt
.Categories = "Groen"
If Not IsNull(Me!ApptNotes) Then .Body = Me!ApptNotes
If Not IsNull(Me!ApptLocation) Then .Location = _
Me!ApptLocation
If Me!ApptReminder Then
.ReminderMinutesBeforeStart = Me!ReminderMinutes
.ReminderSet = True
End If
.Save
End With
End If

Set outobj = Nothing

Me!AddedToOutlook = True
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
MsgBox "Afspraak is toegevoegd !"
Exit Sub
AddAppt_Err:
MsgBox "Error " & Err.Number & vbCrLf & Err.Description
Exit Sub

End Sub

Deze code werkt op zich goed en de afspraak wordt ook netjes toegevoegd aan outlook.
Het enige dat fout gaat is dat ".Categories= "Groen" " niet wordt toegevoegd in outlook.
Dit label kan ik echter wel handmatig in outlook toevoegen.
Indien ik deze code toepas met access 2002 icm outlook 2007 dan gaat het wel goed.
Wat gaat hier mis?
Alvast bedankt voor jullie hulp !

In Access 2003 met Outlook 2003 kan ik het probleem (helaas??) niet reproduceren, want daar werkt het prima. Kan thuis nog proberen of A2003 en O2007 iets anders oplevert.

Jammer, in ieder geval bedankt voor het proberen.

verzoek

Ik heb met veel interesse je vraag gelezen. In het bijzonder omdat ik ook graag deze mogelijkheid zou willen creëren in een afspraken database. Zou het moelijk zijn om een voorbeeld van jou database te kunnen verkrijgen (uiteraart zonder data). Waar heb je dan (onder welk veld of opdracht knop je opdracht/code gezet? Ik neem aan uit de code dat ik een database moet maken met de volgende velden : Start / Duration / Subject / Categories / ApptNotes / Location / Reminder/ MinutesBeforeStart
Ik hoor graag. Alvast bedankt voor een duw of duwtje in de goede richting
Friend

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt. Er hangt (nog) geen tabel onder, omdat het voorbeeld ook nog een email formulier bevat, en ik e.e.a. niet te groot wilde laten worden. Het E-mail voorbeeld is overigens van Helen Feddema, een website waar je heel veel mooie voorbeelden vandaan kan halen...

Bijlagen

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt. Er hangt (nog) geen tabel onder, omdat het voorbeeld ook nog een email formulier bevat, en ik e.e.a. niet te groot wilde laten worden. Het E-mail voorbeeld is overigens van Helen Feddema, een website waar je heel veel mooie voorbeelden vandaan kan halen...

Bedankt voor het voorbeeld.:thumb:
Het komt een heel eind overeen met wat ik al heb.
Alleen de afspraak verschijnt bij mij nog steeds niet met een groen label.:confused:

Is het ook mogelijk om de afspraak vanuit access uit de outlook agenda te verwijderen?

Laatst bewerkt:
Ik heb de afspraak nu in een Outlook 2003 agenda gekregen vanuit een A2003 db, en in Outlook 2007 vanuit een A2003 db. In beide gevallen dus netjes met categorie. Wel moet je de weergave van de agenda aanpassen, anders zie je de categorie niet. Zie plaatje

Bijlagen

• Afspraak in Outlook.jpg
    Afspraak in Outlook.jpg
    32,1 KB · Weergaven: 91
Ik heb de afspraak nu in een Outlook 2003 agenda gekregen vanuit een A2003 db, en in Outlook 2007 vanuit een A2003 db. In beide gevallen dus netjes met categorie. Wel moet je de weergave van de agenda aanpassen, anders zie je de categorie niet. Zie plaatje

Ik werk met access en outlook 2002.
Waarschijnlijk heeft het met met deze versie te maken.
Op mijn werk gaat het n.l., net zoals bij jou, wel goed met access 2003 en outlook 2007.

Heb je ook enig idee hoe ik een afspraak weer kan verwijderen uit outlook?

Dat kon nogal lastig worden, omdat je in Access niet zomaar een koppeling kunt leggen met de Agenda uit Outlook. Je kunt wel koppelen, maar niet op basis van de afspraakdatums, zoals onlangs ook al in een ander topic is gevraagd. Ik heb daar even onderzoek naar gedaan, en kwam uit bij een oplossing die het ook niet echt deed, dus ik blijf nog wel even speuren...

Dat kon nogal lastig worden, omdat je in Access niet zomaar een koppeling kunt leggen met de Agenda uit Outlook. Je kunt wel koppelen, maar niet op basis van de afspraakdatums, zoals onlangs ook al in een ander topic is gevraagd. Ik heb daar even onderzoek naar gedaan, en kwam uit bij een oplossing die het ook niet echt deed, dus ik blijf nog wel even speuren...

Ik heb via googlen ook nog niet echt een oplossing kunnen vinden.
Wederom bedankt voor je hulp !

Ik heb al wel een manier gevonden om een connectie te maken met de Agenda; alleen het uitlezen/plaatsen van de waarden op een formulier met een recordset lukt nog niet helemaal. Maar de uitdaging is er, dus ik steek er nog wel wat tijd in! En misschien heeft iemand anders wel een goed idee? Bollebozen genoeg... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan