kleurprobleem canon i865

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
9
2/3 maanden geleden heb ik in mijn printer canon i 865 alle cartridges vervangen voor nieuwe, sinds dat moment worden de kleuren niet correct weergegeven, rood is paars, groen is geel enz. De printkop uitgelijnd schoongemaakt enz. wie kan mij helpen b v d femke
 
Je moet in de printersoftware op zoek gaan naar een functie Kleurbeheer.

Via Help of Opties?
 
sorry hoe kan het nou? ik heb alleen nieuwe cartridges er ingezet en verder niets veranderd aan de instellingen.
 
Ik weet dat het bij Canon zo is, dat na nieuwe cartridges met Kleurbeheer de kleurafstemming moet worden ingesteld.

Zoals je bij andere printers de uitlijning opnieuw moet instellen.

Ik weet alleen niet waar je die functie Kleurbeheer bij een Canon moet vinden...:eek:
 
Boeing_737 zei:
Ik weet alleen niet waar je die functie Kleurbeheer bij een Canon moet vinden...:eek:
Via Start > Printers en faxapparaten, Selecteer de printer vervolgens Rechtermuisknop en dan Eigenschappen.
 
Verder geinformeerd: weet je zeker dat de cartridges in de juiste volgorde zitten ;)

Na het vervangen kan de Canon een 5-tal verkeerde afdrukken maken en dan pas weer goed printen.

@ huijb: bedankt!
 
Laatst bewerkt:
ik kan kleurbeheer niet vinden, heb zeker al 25 afdrukken gemaakt en nog steeds vage lelijke afdrukken.
 
Hallo

Maar ... waren dit wel originele "cartridges" , met de namaak kun je wel dergelijke problemen hebben .

De niet originele zijn soms recuperatie , dus hervuld en in theorie getest , maar......

Hoe oud is betrokken printer , want de ingebouwde/vaste printkop heeft uiteraard ook niet het eeuwige leven ....

Peter
 
printer 2 jaar oud, weinig gebruikt, orginele cartridges niet gevuld dus!
kleurbeheer heb ik gevonden en staat ingesteld op : cnbjprn2 ( standaard instelling)
 
Voor de volledigheid een bespreking op Tweakersnet..

EDIT: zeer goede bespreking, minpunt slechte afdrukken bij instelling "Concept".
 
Laatst bewerkt:
hartelijk dank ik ga morgen hier eens naar kijken . weltrusten
 
De Helpdesk van Canon geeft de volgende oorzaken voor geen of slechte afdrukken:

Lege of bijna lege inkttank(s) of inktcartridge.

De inkttank is niet goed geplaatst.

De spuitopeningen van de printkop kunnen verstopt zijn.

De printkop moet mogelijk opnieuw worden uitgelijnd.

Er wordt afgedrukt op de verkeerde kant van het afdrukmateriaal of in de printereigenschappen is het verkeerde afdrukmateriaaltype ingesteld.

Canon Helpdesk en dan via Printer > Inktjet > iSerie.
 
De juiste volgorde van de cartridges van links naar rechts is :
6BK(zwart) 3BK(zwart) 6Y(geel) 6M (magenta/roos) 6C(cyaan/blauw)
 
dank u voor deze info .. begrijp dat dit misschien fout kan gaan maar is logisch ( voor mij) dit te controleren
 
ik heb orginele cardrigdes gekocht van canon en probleem is opgelost!! dank voor de hulp groet fem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan