kleurweergave word-art

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2004
Als ik in ms word ( xp prof )een wordart object invoeg krijg ik geen kleurweergave op het scherm,wel zwart/wit. Hoe kan ik dat instellen?
Foto's e.d. krijg ik wel in kleur.
Hetzelfde geldt voor Publisher
Wie weet de oplossing?
Gr René

Ook niet als je de Wordart selecteerd en dan op de Wordart rechtsklikt en kiest voor Wordart opmaken?

Lucia

Nee, helaas..
Ik heb in word opties onder extra ook al alles bekeken en alles lijkt goed aangevinkt te staan
Ik heb in de opties onder "compatibiliteit "ook geprobeerd om alles standaard in te stellen en toen kreeg ik alleen nog maar kaders in beeld te zien waar een foto en een word-art object stond.
Het afdrukvoorbeeld laat wel de foto zien en de word art helaas in......ZWARTWIT !
Ook heb ik de office cd rom word opnieuw laten bijwerken om evt niet geinstaleerde items toch te laden maar helaas.
Ikzelf ga het geloof ik opgeven

Hai Rene, :D

Wil je hier eens een voorbeeldje plaatsen?
(kijken of het bij ons ook zo weergegeven wordt)

See Yah! :thumb:

Hoi.Ik heb het bestand dmv een memorystick op een andere computer uitgeprobeerd waar word 2003 opstaat en de weergave is normaal alles in kleur!
Ik kom er maar niet achter welke instelling er bij mij niet goed staat!:evil:
In de opties heb ik de instelling "standaard "aangekozen en nu worden er waar word-art hoort te staan alleen kaders van frames getoond!

Hai René, :D

Het lijkt mij dat je een corrupte Word hebt of een deel van de installatie mist. (grafisch filter)

Doe de volgende zaken:
* Update Office!
* Zoek Normal.dot op en hernoem naar Normal.old
* Herstart

* Draai Analyse en Herstel (help menu)

Kom terug als ook dit geen soelaas bied! :thumb:

wordArt problemen

Hoi Joost.
Bedankt voor je inspanning maar helaas hebben we de oplossing nog niet....
Ik heb Office xp servicepack 3 ook reeds ge-updated

Mijn volgende poging slaagt wel :
Het word art object knippen in word en kopieren naar paint shop pro,
daarne hetzelfde andersom en ik krijg keurig de wordart in kleur op mijn document te staan!
Beetje omslachtig natuurlijk en ik kan de wordart ook niet bewerken, want het wordt een frame....
Ik heb alle tabbladen nog eens doorlopen in opties en kan geen afwijkende "vinkjes "ontdekken.
Waar kan ik normal . dot veranderen in normal . old?
Ook heb ik wederom gekeken naar de grafische filters en die schijnen allemaal aanwezig te zijn als ik kijk in :
invoegen, bestand.
Wordt hopelijk vervolgd.
Gr René

Graag gedaan!

Voor Normal.dot
Ga naar Extra/opties/bestandlocaties/sjablonen voor de map waar normal instaat. (let op in de mapopties van de verkenner extensies /verborgen bestanden weergeven aanzetten)

Bij mij staat ie:
C:\Documents and Settings\Admin\Application Data\Microsoft\Sjablonen\Normal.dot

Nog een vraagje?
Ben jij recent ge-update naar SP2 (OS)?

Is dit probleem al lang aan de gang? (je kunt systeemherstel overwegen)

Hoi Joost
Ik heb nog geen SP 2 geinstalleerd vanwege de vele problemen die dit kan opleveren.
Wel heb ik nu Office 2003 geinstalleerd en .......
Jawel hetzelfde probleem blijft!!
Bij mijn stuurprogramma voor beeldschermadapter ( Abit Siluro ) tbv Nvidia Geforce 4 5600 256 MB heb ik gezien dat het niet digitaal ondertekend is, misschien moet ik het in de hardware zoeken.
Wel vindt ik het dan erg vreemd dat (zware ) spellen als Unreal en fotobewerking perfect draaien.
Gr René

Hoi René, :D

Aub geen boze gezichtjes..probeer jou slechts te helpen!

Heb je de Normal.dot optie al geprobeerd?

Sluit Outlook & Word.
Kies Start/uivoeren/en typ: winword.exe /a Enter
Voeg nog eens zo'n object in.

Is het nu nog?
Zo ja toch even normal hernoemen en wellicht moet de datasleutel van Word vernieuwd worden.

Heb jij bij Office 2003 een volledige setup uitgevoerd?

Normal.dot

Beste Joost
Ik heb Normal.dot hernoemd naar normal.old en tot mijn verbazing zag ik na herstart en analyse en herstel, dat er 4 normal.dot bestanden waren. eentje van 1 kb, eentje van 2 kb, eentje van 32 kb en eentje met i.e. tekentje ervoor...
Het is nog steeds niet goed
nu heb ik van een andere pc een Normal .dot bestandje afgehaald en probeer dat naar mijn thuis pc te kopieren na mijn eigen normaal bestanden eerst gewist ( prullenbak ) te hebben.
Is dit de goede weg voorlopig ?
Gr René

Hai René

Enkele van die Normal.dots zijn waarschijnlijk temp bestandjes met een tilde (~) ervoor?

De enige map waarin Normal MAG staan = Sjablonen (zie extra/opties/bestandlocaties/sjablonen)

De rest mag allemaal weg. (doe een zoektocht met de verkenner)

Het kan ook zijn dat de Data sleutel van Word stuk is, volg heel dit artikel nauwlettend op voor herstel:
http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?p=24686#24686

Lees ook goed wat ik onderaan dat artikel schrijf over de Word versie in het Register!

Succes! :thumb:

Kleurweergave Wordart

Hoi Joost
Ik heb gisteravond ( nacht ) alle voorgestelde opties van je vorige bericht uitgevoerd tot en met de sleutel in het register veranderen ( Data veranderd in OldData )
Daarna Word opgestart met "winword.exe "
Geen resultaat helaas en ook niet na de computer herstart.
Alle Normal.dot bestanden had ik ook definitief gewist.
Ik ga nu vrezen voor een compleet nieuwe installatie van XP ?! Of zijn er nog andere mogelijkheden ?
Gr René

Nou das inderdaad balen!

Heb je trouwens al eens: Analyse en Herstel gedraaid uit Help Menu?

Probeer ook eens de Hardware versnelling van de grafische kaart helemaal uit te zetten.

Dit kun je in de eigenschappen van het beeldschermuitzetten (rechtermuisknop bureaublad eigenschappen)

wordart weergave in zwart/wit

Hoi Joost bedankt voor je snelle reacties!
Analyse en herstel heb ik gedaan voordat ik in het register dook, zonder resultaat. Ik kan het nog eens proberen. Die hardwareversnelling uitzetten ga ik vanavond ook proberen, maar grafisch heb ik nu totaal geen problemen met foto's , spellen video e.d.
Ik vermoed dat er in XP een bug of instelling niet goed staat?
Gr René

Ik denk niet dat het met het niveau op spelniveau te maken heeft (DirectX)

Je moet hem juist ervoor zetten (hardware versnelling cq uit om te testen)
Recent steken steeds vaker meldingen op welke te maken hebben met deze kaart.

Niet geschoten is altijd mis! :thumb:

Hai, :D

Nog iets wat dwars kan zitten:

Ga ook eens naar het configuratiescherm
Kies toegankelijkheidsopties
Kies het contrast en voor tekst en kleuren op het beeldscherm inschakelen.
Kijk of op het tabblad weergave: Hoog contrast gebruiken UIT staat.

Helpt dit?

Even voor de duidelijkheid dit is mijn derde reactie lees ze alle drie! ;)

Check ook dit:
Kan ook met het tekenpapier te maken hebben. (sinds XP)
Ga naar Extra/Opties tabblad algemeen
Zet indien aan het vinkje uit van: Automatisch tekenpapier maken bij het invoegen van Autovormen.

Voeg nog eens zo'n word art object in...helpt dit?

Je weet maar nooit!

wordart kleurenweergave

Hoi Joost
Je geeft me wel lekker veel opties, zo wordt het niet saai !
De 3e optie had ik al gevonden in word help en baadt niet.....
Direct X heb ik ook al laten diagnoseren en alles werkt prima!
Jouw 2e optie ga ik vanavond uitproberen en ....niet geschoten is inderdaad altijd mis. Is in ieder geval beter dan tevergeefs een format geven, dat kan altijd nog...;)
Gr René

wordArt problemen opgelost !

Beste Joost, EUREKA het is je gelukt!
Het probleem (pje achteraf ) lag in de hoog contrast weergave in de toegangkelijkheids opties !
Heel makkelijk zelf ook even uit te testen.
Ontzettend bedankt en een pluim voor dit forum!
Tot de volgende....
Gr René:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan