klik kliks geld

Status
Niet open voor verdere reacties.

00niels00

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
hallo de titel is vrij onduidelijk amar ik leg het uit.
Ik wil graag dat er een tabel word gemaakt van 3 rijen.
in de eerste rij moet een button zitten waar op staat "klik" (zonder tremas("))
als ze daar op klikken moet in de tweede rij er 1punt bij op gaan.
en in de derde rij wil ik een geld bedrag te voor schien zien komen.
en per klik gaat dat bedrag €0,001 omhoog.
zou dit kunnen in html?

nee, maar wel met php/javascript (*edit*, ohja, kan met cookies setten)

Laatst bewerkt:
ik wil het graag in html ik denk dat het daar wel mee mogelijk is en ik wil graag dat als je de site refrest dat de kliks er wel blijfen staan. dus een soort cookie of het ook moet heten.

tsja, met javascript kan je wel cookies zetten, maar ALLEEN html kan niet.

:thumb:

(als je een post opent in het javascript subforum, en je vraag goed uitlegt, helpen ze daar verder I guess)

2de- vraag hoe maak je een acoutn database.
Waar gebruikers kunnen registreren.
Want zou het dan mogelijk zijn om die getallen niet in een accoutn database op te slaan?

Accountdatabase kan zover ik weet alleen (veilig) met een serverside language in combi met een MySQL database (of iets van ProsteSQL ofzo... Ken ik verder niet.)

Voor PHP zijn er online veel gratis accountsystemen te vinden... Maar erg moeilijk is php niet en je kan er erg veel mij als je het mij vraagt... Probleem: niet alle (gratis) servers ondersteunen .php je kan wel zelf gratis een server draaien (zoek naar "xampp" via google.)

Kort om: "Php leren is zeker de moeite waard, want je kan ervan alles extra mee toevoegen aan je website."

In het php forum kunnen ze je vast verder helpen met het vinden van tutorials en het beantwoorden van vragen. (Je zult ook wel een klein beetje kennis van .php moeten hebben om een kant en klaar systeem te instaleren maar daar kunnen ze je vast ook mee helpen.

Duidelijk, of een beetje vaag?
Als je het niet snapt leg ik het graag nog eens uit.

Met php zou je inderdaad bijvoorbeeld een punt er bij kunnen laten komen... (als er geklikt wordt gaat er een punt bij in de database en wordt het gerefresht.) En dan via een formule de euro's uitrekenen in de derde rij.

Een voordeel... Als de gebruiker later terug komt ziet hij z'n punten van de vorige keer.
Als je wilt kan ik je wel wat op weg helpen, maar je moet het zelf ook begrijpen en je moet php ondersteuning hebben natuurlijk moet je ook naar het php forum verhuizen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan