'klikbaarheid' in vensters

Status
Niet open voor verdere reacties.

DtcMess

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Hallo,

Ik weet niet goed hoe ik het probleem moet noemen of precies moet uitleggen, toch zal ik een poging wagen.

Het 'klikken' met de muis in vensters op bijvoorbeeld links(in IE) lukt niet altijd omdat hoewel het scherm/ venster toch op de voorgrond lijkt, het is alsof deze op de achtergrond zit en dat is dus eigenlijk ook het geval, ik heb dan niet de mogelijkheid om er met de muis op te klikken. Tevens zie je ook aan de bovenste rand van het vensters dat die toch niet op de voorgrond zit.

Nog een voorbeeld, bij Word 2007, haal ik het opslaan als venster naar voren. Met ook dat blauwe randje om de knop van opslaan waaruit blijkt dat ik er op kan klikken. Maar als ik dit dan ook daadwerkelijk wil doen 'verdwijnt' het venstertje als het ware naar de achtergrond(ook weer te zien aan het lichter worden van de bovenste rand van het venster). Ik zie het wel op de voorgrond, maar dat blauwe randje om het opslaan knopje verdwijnt.

(Bij het typen van dit stuk speelt het probleem zich ook af, wil ik bijvoorbeeld met de muis over de scrollbalk heen gaan en deze heen en weer bewegen lukt dit niet direct omdat het scherm op de een of andere manier op de 'achtergrond' geraakt. Ook lukt het niet om op 'nieuwe vraag plaatsen' te klikken)

Het probleem speelt zich af op een ASUS laptop met Vista home premium met een synaptics aanwijsapparaat. (Zal het probleem zich ook voordoen met een 'gewone' muis?)

Hopelijk heeft iemand een idee waar het aan ligt en is het probleem een beetje helder geworden. (Ik heb trouwens ook het idee dat het erger is dan in het begin(laptop maand in het bezit.)

Alsvast bedankt voor jullie reacties

Ik heb niet direct een verklaring voor je probleem, maar wel een 'workaround', die je proberen kunt:

Download en installeer Tweak_ui

Je vind het Tweak_Ui programma daarna terug onder de "Powertoys for Windows XP" programmagroep.

In de sectie Mouse -> X-mouse het zo instellen dat het 'hoveren' (oftewel: het bewegen van de muis over een venster) dat venster meteen activeert, zonder dat je erin hoeft klikken. Zie bijlage.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• x-mouse.JPG
    x-mouse.JPG
    46 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Het is gelukt, alleen niet helemaal op die manier.

Tweak ui, werkt namelijk officieel niet op Vista.

Hoe dan wel gelukt: In het configuratie scherm > toegankelijkheid > De muis eenvoudiger in het gebruik maken. Is een vergelijkbare optie te vinden, namelijk aanvinken; Een venster activeren door er met de muis overheen te zweven.

Mvg,

Bedankt voor je heldere terugmelding en je oplossing voor onder Vista.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan