klikken op een button

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreaugust

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Ik heb een rooster gemaakt van buttons en ik wens nu bij het klikken van een button de button een opschrift (letter) te geven.
De sub voor het rooster

Public Sub maakbuttongrid()
Dim i, j As Integer
myFont = New System.Drawing.Font("Arial", 11, FontStyle.Bold) ' Or FontStyle.Italic)
For i = 1 To 15
For j = 1 To 15
matrixbut(i, j) = New Button
matrixbut(i, j).Left = start + i * 25
matrixbut(i, j).Top = start + j * 25
matrixbut(i, j).Width = 30
matrixbut(i, j).Height = 30
matrixbut(i, j).Visible = True
matrixbut(i, j).Font = myfont
Me.Controls.Add(matrixbut(i, j))
Next
Next
end sub

Ik had gedacht aan iets gelijk :

Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Button1.Text = InputBox("geef letter", "letter")
End Sub

maar hoe het juist moet weet ik niet

Hi andreaugust,

Tijdens het genereren van alle buttons zou je een handle kunnen toevoegen. Op deze manier hebben alle buttons dezelfde handle. In deze handle zou je dan sender.text kunnen aanpassen waardoor de aangeklikte button van tekst verandert. Concreet ziet het er dan ongeveer zo uit:

Addhandler matrixbut.click, addressof ClickSub

Private sub ClickSub(sender as Object, e As eventArgs)
sender.text = "text"
End sub

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Leoapr

Laatst bewerkt:
Hallo, Ik heb in Word 2007 ook een button gemaakt, met het idee om een jpg- stand toe te voegen.. Ik heb van alles geprobeerd. (Programma code gewijzigd; geprobeerd een hyperlink eer van te maken) maar het gaat mij de pet te boven. alvast bedankt brian

Sorry,
Ik heb van alles geprobeerd wat volgens uw aanwijzingen kon zijn maar het lukt toch niet.
Het beste zou zijn, denk ik, om het ook eens te testen.
In elk geval dank voor de interesse.
Dat zou toch mogelijk moeten zijn.
Is er iemand?

Hi andreaugust,
zou het misschien mogelijk zijn om alle code van de betreffende form hier te posten (ik mis namelijk nog wat declaraties van variabelen als ik naar bovenstaande code kijk). Dan kan ik nog even verder kijken naar oplossingen.

Edit: ik heb zelf al een voorbeeld gemaakt. Het zou moeten werken als je in de 'ClickSub' in plaats van 'Object' 'Button' gebruikt.

Laatst bewerkt:
Beste,
Ik dank voor uw interesse.
Ik heb veel gezocht op Internet en de oplossing gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan