• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klimatogram in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

olvogeograaf

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
bij het maken van een klimatogram zou ik de temperatuurlijn aan de Y as willen laten vertrekken en toekomen, en niet in het midden van de maand januari en december. Dit lukt mij niet als op hetzelfde diagram de neerslag in staafjes weergegeven wordt.

wie helpt mij

bij het maken van een klimatogram zou ik de temperatuurlijn aan de Y as willen laten vertrekken en toekomen, en niet in het midden van de maand januari en december. Dit lukt mij niet als op hetzelfde diagram de neerslag in staafjes weergegeven wordt.

wie helpt mij

Hang eens een voorbeeld bestandje bij met slechts een paar gegevens, en 1 grafiek. Dan komen we er gegarandeerd uit.

Probleem is dat je 2 verschillende grafiektypes combineert. Het ene type is "breder" dan het andere.

Dus ofwel doe je het zoals je het nu hebt, ofwel laat je de lijn direct aan de Y-as beginnen (maar consequentie is dan wel dat maanden jan en dec slechts een halve balk is).

Wat je misschien wel kan doen is een 2 de X-as gebruiken, al heb ik dat zelf niet geprobeerd.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan