Klok blijft op 1 januari 2002 staan en opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

carmencita

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Sinds 1 januari krijg ik de klok niet meer op tijd elke keer als ik opgestart heb staat die weer op 1 januari 2002. En ook sindsdien kom ik op het scherm van de award bios en ik moet de set configuration bevestigen daarna kom ik op windows en kan ook internetten. Wie weet wat ik hieraan kan doen? alvast bedankt.

Welkom op Helpmij.:)

Je zal in het Bios eerst de tijd en datum opnieuw moeten instellen, daarna "save and exit" gebruiken. Als dit zomaar gebeurde, heb je kans dat de moederbord batterij niet voldoende voltage meer heeft. Deze vervangen kan nog een optie zijn.(kost €1,50 type CR2032)

Waarschijnlijk is jouw back-up batterij aan het einde van zijn leven.
deze zit op je moederbord.
Daar zul je dus een nieuwe voor moeten kopen.

crash zei:
Welkom op Helpmij.:)

Je zal in het Bios eerst de tijd en datum opnieuw moeten instellen, daarna "save and exit" gebruiken. Als dit zomaar gebeurde, heb je kans dat de moederbord batterij niet voldoende voltage meer heeft. Deze vervangen kan nog een optie zijn.(kost €1,50 type CR2032)

Dit gebeurde inderdaad zomaar, neem aan dat het aanpssen van het batterijtje niet zelf kan doen?

puppie zei:
Waarschijnlijk is jouw back-up batterij aan het einde van zijn leven.
deze zit op je moederbord.
Daar zul je dus een nieuwe voor moeten kopen.

Bedankt voor het antwoord gaan we zeker doen.

Beste mensen ik heb hetzelfde probleem,
bij het opstarten maakt de pc een ratelend geluid en dan springt het naar F2 setup scherm. Het lukt mij alleen niet om de tijd aan te passen heel vreemd...
Ik heb het advies van jullie gelezen en waarschijnlijk heb ik ook een nieuw moederbord dan nodig maar mijn vraag is kan het kwaad om dit nog even zo te laten?
(Ik ben namelijk echt een leek met techniek van pc's dus zal iemand moeten zoeken die het voor me kan doen vandaar...)

Mvg,
JadeKelly

En ik krijg ook de volgende error meldingen:
Runner file name (fspex.exe) lacks a (the app id seperator)
FSM32.exe

ik heb al hier en daar op het internet gezocht naar oplossingen maar hetgeen
wat over de 1e error melding verteld werd heeft bij mij niet geholpen.
(dat was via Hijack een bepaalde melding fixen, maar die komt bij mij in de lijst niet voor)

In aanvulling op mijn post hiervoor, gisteren toen ik de pc wou starten, kreeg ik het probleem zoals ik in de vorige post vermeld heb. Ineens was mijn F-secure antivirus programma verlopen etc. heel vreemd want gisterochtend en middag deed ie het gewoon wel... waarschijnlijk is er een samenhang tussen de 2 error meldingen omdat ik op het internet gevonden heb dat die FSM32.exe je beveilings software uitschakeld...
Maar wat kan ik nu doen? ik weet het ff niet meer....

FSM32 heeft met updaten van je f-secure te maken.

Ik zou de tijdelijk virusscanner verwijderen...in veilige modus op starten en adaware, spybot en stinger van mcaffee even laten lopen. CCleaner en defragmenteren en dan opnieuw je virusscanner installeren updaten en weer laten scannen.

Kijken of je probleem over is.

Bedankt voor je reactie!
Maar ik probeer al de hele tijd die F-Secure te verwijderen en het lukt maar niet.
Het blijft maar staan tussen de software in m'n configuratiescherm.
Kan ik de handelingen die je genoemd heb dan alsnog uitvoeren?
En als dit (de meldingen) een paar dagen aanhoud kan het dan kwaad voor m'n pc?

Heb je het verwijderen geprobeerd op de volgende manier?
http://support.f-secure.com/enu/corporate/downloads/removeav.shtml

Die handelingen kan je evengoed al uitvoeren.

Voor wat betreft de meldingen...je bent misschien minder of niet beschermd tegen virussen ik zou voor de zekerheid avg downloaden als gratis antivirusscanner en die laten draaien tot je problemen zijn opgelost.

Heb je ook al een herstelpunt geprobeerd ... is misschien ook nog een optie.

Hoi! Ja systeemherstel heb ik al verscheidene keren geprobeerd maar tevergeefs....
Ik zal die andere handelingen proberen, ik laat het weten als het gelukt is!
Thanks!

(p.s. zit midden in m'n tentamenweek vandaar dat ik zo laat reageer)

Hello ben ik weer!
Met de tentamens is het wel gelukt (hoop ik) maar met die pc nog steeds niet!
Heb alles wat je zei gedaan maar tevergeefs!
Ik heb via zoeken in windows de meldingen ingetypt en die toen handmatig kunnen verwijderen, dus heb er bij het opstarten geen last meer van, maar F-Secure Anti-Virus 2005 blijft maar in het systeem. Ik heb hijack toegepast, de mappen handmatig geprobeerd te verwijderen krijg dan melding dat het in gebruik is of de schijf is…. bla bla bla
Niets lukt gewoon! Ik heb McAfee nu als virus programma geïnstalleerd, die heeft het bij het installeren ook niet kunnen verwijderen. Windows herkent nu dus 2 virus programma’s waarvan 1 up to date is (McAfee) en de ander F-Secure dus niet.
Kortom ik ben het helemaal zat, hehe heb jij nog tips kan ik nog wat doen? Of weet iemand anders nog wat?

Groeten van moi

Als je dit ook hebt geprobeerd dan weet ik het ook niet meer.
http://support.f-secure.com/enu/corp...removeav.shtml
Q2. How do I uninstall F-Secure Internet Security 2005?

You can uninstall F-Secure Internet Security 2005 from the Windows Start menu or the Control Panel.
To uninstall from the Windows Start menu:

Open the Windows Start menu, select 'Programs', then select 'F-Secure Internet Security 2005', and click 'Uninstall F-Secure Internet Security 2005'. Follow the instruction on screen and restart your computer when the uninstallation is complete.

To uninstall from the Control Panel:

Open the Windows Start menu, select 'Control Panel' and then choose 'Add/Remove Programs'. From the list, select 'F-Secure Internet Security 2005' and click the Change/Remove button. Follow the instructions on screen and restart your computer when the uninstallation is complete.

Typically, some program files remain in the directory C:\programs files\. To remove the product completely, after your computer has rebooted, browse to C:\program files\ and delete the folder F-Secure Internet Security.

misschien dat iemand er ervaring mee heeft hier...
suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan