klok doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannr1

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
dag beste mensen,
de systeem klok doet het niet meer of wel beter gezegd hij houd zich niet aan de amsterdamse tijd, terwijl ik dat opgeef als ik xp opnieuw instaleer.
zelfs als hij geheel opnieuw geinstaleerd is, is meteen de klok al fout.
dan zet ik hem bij maar dat houd ie maar enkele uren en dan is het weer mis.
dit is erg voor mijn antivirus scanner want die kan dan niet updaten.
ik moet vermelden dat ik eens een tijd terug het trojan virus gehad heb en dan ook nog zeker 3 verschillende types ervan. kan die troj de klok van je pc voorgoed kapot maken?
hoe kan ik hem weer maken?

hopelijk helpt iemand mij want het is irritant.

vriendelijke groeten,

dannr1

Misschien je CMOS batterij leeg? Heb je die al geprobeerd te vervangen? (Als je weet hoe dat moet).

Cmos batterij zou ik maar vernieuwen is dat knoop batterijtje op je moederbord.

klok

lijkt erop maar is niet hetzelfde, mijn klok staat niet op 00:00 maar loopt een uur of 9 achter, en met de dag word dat meer.

heeft een knoopje van mijn toetsenbord iets te maken met mijn klok op t scherm?:shocked: dat wist ik niet.

dus ben nog steeds niet van het probleem af, thanx voor de reacties zover.

dannr1 :D

Moederbord, niet toetsenbord. :)

Haal eerst de stroom eraf, maak dan je PC kast open, dan zie je een CR2032 batterijtje op je moederbord zitten (hele grote printplaat, simpel gezegd).
Vervang dat batterijtje, doe de kast weer dicht en zet de stroom er weer op.

Laatst bewerkt:
Je moederbord zit IN je systeemkast. Mocht je zelf niet de kennis of ervaring hebben om dit te doen, kijk of je een handige kennis hebt.
Als je de PC wegbrengt naar een bedrijf betaal je misschien relatief hoge uurkosten voor een simpele handeling.

Probeer dit (eerste regel maakt backup van je huidige instellingen):
Start -> Uitvoeren -> reg.exe EXPORT "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\W32Time" C:\W32time.reg
Start -> Uitvoeren -> w32tm /config /manualpeerlist:0.pool.ntp.org /update
Start -> Uitvoeren -> net stop w32time
Start -> Uitvoeren -> net start w32time

Kijk na een kwartier na of je tijd weer klopt. Je kunt ook in Logboeken kijken m.b.t. het updaten van tijd:
Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Kijk in het logboek Systeem

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan