Klok en datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.A. Jansen

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2001
Hallo,

Wie weet hoe dat komt. Als ik op een pc in een netwerk op de icoon datum en tijd klik krijg ik als melding u hebt geen rechten om dit te doen, hoe moet ik nu de kalender raadplegen, want daar heb ik geen rechten voor

Heb je wel beheer/admin rechten?

Is het op het werk of thuis?

Allemaal PC's met XP?
Geen TweakUI achtige programma's geïstalleerd?

Via privebericht binnen gekregen:

Datum en Tijd
Nee, voor zover ik weet heb ik alleen gebruikersrechten.
Maar waarom hebben ze dat afgeschermd?
Ik moet toch als gebruiker de kalender kunnen raadplegen?

Gelieve via het forum te reageren aub en niet via een privebericht.

Datum en Tijd

Geplaatst door m@rio
Heb je wel beheer/admin rechten?

Is het op het werk of thuis?

Voorzover ik weet heb ik alleen gebruikersrechten, maar waarom hebben ze dat afgescherm voor de gebruiker, ik kan niet eens de kalender raadplegen, waarom is dat?

Leden met beperkte rechten kunnen dat soort instellingen niet veranderen.

Datum en Tijd

Geplaatst door XP_PC
Leden met beperkte rechten kunnen dat soort instellingen niet veranderen.

Ik wil niets veranderen hoe kom je daar bij.
Ik wil die kalender in XP Prof raadplegen, waarom mag dat niet als gebruiker, met gebruikersrechten.
Trouwens als ik de datum wil veranderen doe ik dat wel vanaf de prompt date en zo weet je wel!!
Waarom is dat door de beheerder afgeschermd, wat is de achterliggende gedachte om zoiets af te schermen.
Dat wil ik weten.

Op mijn stand alone computer hier thuis wil ik niet dat iedereen bij mijn instellingen kan. Dat gebeurt ook niet. In een netwerk denkt de beheerder er net zo over, alleen heeft ie daar geen overzicht wie er aan zijn computers werkt. Vandaar dat hij ze afschermt.

grtz

Re: Datum en Tijd

Geplaatst door M.A. Jansen

Ik wil niets veranderen hoe kom je daar bij.
Ik wil die kalender in XP Prof raadplegen, waarom mag dat niet als gebruiker, met gebruikersrechten.
Trouwens als ik de datum wil veranderen doe ik dat wel vanaf de prompt date en zo weet je wel!!
Waarom is dat door de beheerder afgeschermd, wat is de achterliggende gedachte om zoiets af te schermen.
Dat wil ik weten.

Ik zeg niet dat je iets wil veranderen:D. Maar Windows weet niet of je iets wil veranderen of bekijken.
Die beveiliging is er vooral als je in een netwerk werkt, dat de tijden niet om worden gegooid.

Die dosoptie date wist ik nog niet!:thumb:

Ik kreeg via PB binnen:

Datum Tijd
Hallo,

Toch vind ik het vreemd dat je als beheerder iets afschermt betreffende een kalender.
Die datum en tijd kan ik toch wel veranderen als ik wil.
Gewoon een opdracht op de prompt geven.
Date/Time etc.
Als ik als een gebruiker een kalender wil raadplegen moet dat toch kunnen? Maar wat is de achterliggende redenen om zo iets te doen.
Daar heb ik nog steeds geen antwoord op gehad.

Daar heb je wel antwoord op gehad.
Maar Windows weet niet of je iets wil veranderen of bekijken.
Die beveiliging is er vooral als je in een netwerk werkt, dat de tijden niet om worden gegooid.

Zeerwaarschijnlijk zijn ze DOS vergeten. Ik weet anders niet hoe je bij de kalender komt.

Datum en Tijd

Geplaatst door XP_PC
Ik kreeg via PB binnen:

Daar heb je wel antwoord op gehad.

Ja, alleen dat de systeembeheerder het waarschijnlijk af heeft geschermd (rechten), maar niet wat de reden daarvan is, daar is geen antwoord op geweest, voor zo ver ik het begrijp.

Zeerwaarschijnlijk zijn ze DOS vergeten. Ik weet anders niet hoe je bij de kalender komt.

Ik kreeg dit binnen via PB:

Ik vraag toch waarom ze dat doen en daar
heb ik geen antwoord op gehad ik beschouw
de zaak als ontevreden opgelost.

Reageer op het forum, en niet via pb!.

Ik heb nu al 2 keer gegeven waarom ik denk dat ze dat doen :rolleyes:

Als je met dit antwoord niet tevreden bent, bel je Microsoft maar op en vraag je waarom ze dat hebben gedaan.
Punt is dat het erin zit, en er gewoon niet uit gehaald kan worden.

Datum Tijd

Geplaatst door XP_PC
Ik kreeg dit binnen via PB:

Reageer op het forum, en niet via pb!.

Ik heb nu al 2 keer gegeven waarom ik denk dat ze dat doen :rolleyes:

Als je met dit antwoord niet tevreden bent, bel je Microsoft maar op en vraag je waarom ze dat hebben gedaan.
Punt is dat het erin zit, en er gewoon niet uit gehaald kan worden.

Ja, als jij effe het telefoonnummer van Bill hebt bel ik em effe!!!

Voeg elkaar toe op MSN en kat elkaar daar verder af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan