Klok in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobS

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Berichten
38
Goede Avond,

Ik heb Win XP pro. De laatste tijd loop mijn klok niet goed meer. Als ik de tijd goed zet is die na een paar dagen weer een paar uur versprongen.
In de bios blijft die wel goed.
Bij voorbaat dank.
 
Windows Time.

Configuratiescherm > Systeembeheer > Services > naar onder toe scrollen naar Windows Time. Zet deze op Automaat onder opstarttyppe en bevestig met toepassen en OK. Je kan deze ook handmatig starten onder "Status van service" Wel met een open internet verbinding.
 
heb je bij eigenschappen datum/tijd een vinkje staan bij
klok automatisch.......synchroniseren?
 
Beste Rob, is dit precies een paar uur? Zo ja, staat dan je tijdzone wel goed?

EDIT: Ik denk dat dit onzin is, je hebt het nl. over een tijdsverschil in een paar dagen... Bij tijdszoneverschil zou dit direct al merkbaar moeten zijn...
Wat anders een oplossing zou kunnen zijn is XP iedere dag te laten synchroniseren, dit pas je in het register aan d.m.v. onderstaande sleutel:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient]
"SpecialPollInterval"=dword:00015180

Deze tekst kun je met copy -> paste in een REG-bestand zetten.

Good luck and GRTZ fun_surfer.
 
Laatst bewerkt:
Is je batterij op je moederbord slecht, dat hij zoveel tijd verschil heeft.
 
Geplaatst door humpe
Is je batterij op je moederbord slecht, dat hij zoveel tijd verschil heeft.

Aangezien de tijd in de BIOS wel klopt, zal dat het probleem niet zijn.
 
Misschien heb je een paar keer verkeerd geklikt en zit je met Precision Time opgescheept. Een programma vol met rotzooi die je pc schaad en de klok steeds juistzet met wat hij denkt dat de juiste tijd is.
dit is vast bij start > instellingen > configuratiescherm > software te vinden in de lijst. "Precision Time" heet het. Aanklikken, deinstalleren en je tijd zal niet meer verspringen
 
Allemaal hartelijk bedankt. M'n klok doet het weer goed.

Vr. gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan