Klok niet meer gelijk na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard122

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Wanneer ik mijn computer opstart, loopt de klok niet meer gelijk. Hij staat dan elke keer op 31 december 2005... Dit is behoorlijk vervelend, want als de tijd niet goed staat, gaan de browser zeuren over verlopen beveiligingscertificaten van websites. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zelf vermoed ik het batterijtje waar de klok op loopt. Het enige gekke vind ik: Zo'n batterij moet toch wel een flink tijd mee gaan?(De computer is 6 jaar oud ofzo) En ik zou het ook raar vinden als de klok op netstroom werkt als de batterij op is.(of is dit niet raar?)

de klok blijft goed zolang de computer is aangesloten op het net dat klopt maar het baterijtje is dan op ja

Hallo

"Zo'n batterij moet toch wel een flink tijd mee gaan?(De computer is 6 jaar oud ofzo)"

6 jaar voor r.t.c. batterij is lang ...:o

Zo goed als zeker is dit batterijtje leeg.

Meestal is een CR 2032 gemonteerd in een batterijhoudertje , dus snel/eenvoudig zelf te vervangen ...

Kost 2 X niks.

peter

als je een baterijmetertje hebt of multimeter kan je het baterijtje even doormeten of die echt op is (voltage waneer die vol is staat op de batterij)

Oke dan is het allemaal niet zo raar als ik dacht en dan ga ik hem binnenkort eens vervangen. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan