Klokken & Koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imhotep

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2003
Hellow peeps :)

Ik heb mijn oude Celeron geklokt naar zijn Maximum (Tenminste dat denk ik).

De FSB staat op 83Mhz, en de multiply-factor is 6. Hoger kan ik het niet veranderen op het moederbordje dmv jumpers. In BIOS lukt het al helemaal niet om maar ook iets te veranderen van de FSB/multyplys facotr, laat staat den gewone klok.

Dus ik wou vragen, of er een nog andere manieren zijn om NOG verder te klokken. Ik wil best risico's nemen, aangezien socket 370 cpu's neit duur zijn.

------

Nog een vraagje over de koeling,

Ik heb direct onder mijn CPU fan connector op het mobo een Thermal Sensor iets zitten, en daar moet je dus iets van je fan op aansluiten. Maar op de CPU fan heb ik alleen een draadje die naar de CPU Fan connector loopt, en geen ander draadje voor de Thermal Sensor.

Doe ik nu iets fout of hoort dit zo? Want ik kan in het bios ook geen CPU temps zien, alleen MB Temps (Wat dat ook mogen zijn.)

Moet ik nu een andere fan kopen om de temps te zien?

Mobo info:

ASUS P2L97
Dit Thermal Sensor word op het mobo en in het handleiding ook genoemd als JP1.

Er is ook ene PWR_FAN en Chassis_FAN connector, Chassi fan weet ik wel, maar wat is PWR fan?

Socket 370 CPU's niet, maar eens je MoBo kapot is de fun over...

Normaal is die thermal sensor rechtstreeks op je MoBo aangesloten en moet je daar niets aan veranderen.
Fans heb je in 2 soorten:
2 Draads, Zonder RPM sensor
3 Draads, Met RPM sensor

MB temps: MoBo temps, dus de temp in je kast...

PWR-FAN, bij sommige voedingen kan je hier de FAN van de respectievelijke voeding aansluiten. Deze Fan zal dan temp geregeld worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan