Kloksnelheid AMD 2600 +

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muisje74

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2004
Ik heb dus een AMD 2600+ erin zitten. Als ik nu in de eigenschappen kijken van het systeem, geeft ie een kloksnelheid van 1,26 GHz..........dit moet toch minimaal 2,2 zijn?
Kan ik dit ergens veranderen?

Dat snap ik niet, in de winkel zei die man, dat ie zeker 2,2 moest lopen. Ik kon namelijk kiezen tussen de AMD 2200+ en de 2600+. Maar als ik het zo zie in jouw link, dan zijn beiden bijna even snel.............

Maar mijn kloksnelheid is 1,2 en geen 1,9

Geplaatst door krugar
Dat is ongeveer 1900 mhz.

Leesvoer

Als je de link zelf goed doorleest zie je dat er verschillende versies van de 2600 zijn met ook een verschillende snelheid (1917 tot 2133mhz) Dus botweg 1900mhz is niet geheel juist, het kan ook anders zijn.

je moet je bios nog even juist instellen.
heb je de 266 mhz of 333 mhz..

bij de 266 mhz moet je je fsb op 133 x 16 zetten, bij de 333mhz op 166 x 12 zetten dan moet hij de juiste snelheid draaien.

BTW, link gelezen die werd gegeven?

Geplaatst door maestro12

Als je de link zelf goed doorleest zie je dat er verschillende versies van de 2600 zijn met ook een verschillende snelheid (1917 tot 2133mhz) Dus botweg 1900mhz is niet geheel juist, het kan ook anders zijn.

Je hebt helemaal gelijk ik heb er waarschijnlijk overheen gekeken :o

Geplaatst door lodewijk10
De kloksnelheid voor de Amd Athlon 2600 xp is 2.09 GHz

:rolleyes: Nee, dus. Kijk in de link die krugar gaf en je zal zien dat er drie verschillende versies zijn met ook drie verschillende kloksnelheden.
Muisje 74 zal dus eerst zeker moeten weten welke van de drie er in de pc zit.

De kloksnelheid voor de Amd Athlon 2600 xp 333MHz is 2.09 GHz. Zo , nou klopt ie. of toch niet

:thumb:

Laatst bewerkt:
Nee, nog niet helemaal. Als het de T-Bred (met 256kb cache) is klopt het, maar als het de Barton (met 512 kb) cache is dan is de kloksnelheid 1,9 ghz(1917mhz) ;)
Ze hebben het ook niet makkelijk gemaakt met al die verschillen.

Ik kan de FSB in de bios niet veranderen........die staat op 100 MHz.......

Ik ga maandag de winkel eens bellen om te vragen hoe dat zit. Als ik in het boekje kijk, staat er ook niet in dat je hem wel kunt veranderen.

Ik kan wel aan de jumpers zitten, maar is wel een groot risico dat doe ik maar ff niet.........

Ik heb dus uitgezocht welke AMD ik heb, kep dus de Barton. Maar de man in de winkel zei, dat ie een snelheid van zeker 2.2 moest draaien, terwijl hier op die link 1.9 staat.
Verder heb ik dus voor deze processor 159 euro betaald..........
Ik ga morgen die andere winkel bellen om te vragen welke zij hebben, maar ik vind het maar raar allemaal.
Want als ik de 2200 had gekocht, die 70 euro goedkoper daar was, zou ik rond dezelfde snelheid als de 2600 moeten zitten...........dat is toch ook raar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan