Kloksnelheid Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinny1993

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Hallo.

ik heb thuis 2 game pc's.
1tje is een Intel Dualcore 1.8 GHz
de ander is een AMD Dualcore X4800 @ 2.5 Ghz.
voor de rest zijn de 2 pc's precies hetzelfde.
alle drivers zijn precies hetzelfde geinstalleerd, zelfde windows en alles.
op beide pc's GTA IV geinstalleerd.
op de intel loopt hij beter als op de AMD.
weet iemand hoe dit kan?.

zelf hebben we vanalles lopen proberen, kwamen er niet uit.
op de amd stond er een 32bit versie van windows xp op.
maar toen we naar systeem gingin in het configuratiescherm gaf ie maar 1Ghz aan.
terwijl in de bios 2.5Ghz staat.
vervolgens X64 geinstalleerd.
toen naar systeem gegaan, toen gaf ie 1.5Ghz aan.
X64 was gecrashed.
weer 32bit versie geinstalleerd.
en nu als we de pc opstarten geef ie iedere keer bij iedere herstart een andere kloksnelheid aan.
heeft iemand hier miss een verklaring voor?

(aub geen on-nuttig commentaar zoals bvb: omdat amd nix is.)

Laatst bewerkt:
Dan werken de energiebesparende opties van je pc... oftewel windows downclocked je processor als er niet zoveel te doen is. Het uitschakelen van AMD Live! of PowerNow! of zo zorgt ervoor dat het niet gebeurd, maar je kunt het gewoon aan laten staan, als je pc iets nuttigs gaat doen, zal de processor vanzelf op een hogere kloksnelheid gaan lopen.

je kunt dit testen door een spel of film op te starten, en dan nog een keer te gaan kijken.

Dan werken de energiebesparende opties van je pc... oftewel windows downclocked je processor als er niet zoveel te doen is. Het uitschakelen van AMD Live! of PowerNow! of zo zorgt ervoor dat het niet gebeurd, maar je kunt het gewoon aan laten staan, als je pc iets nuttigs gaat doen, zal de processor vanzelf op een hogere kloksnelheid gaan lopen.

je kunt dit testen door een spel of film op te starten, en dan nog een keer te gaan kijken.

dat programma staat er niet op, en ook nix in die richting.

het is inderdaad cool & quiet, dit kun je in/uitschakelen in de bios.

Wat ik eigenlijk probeer aan te geven is dat dat niet het probleem is.

Probeer eens nieuwe versies te vinden van je drivers, vooral de chipset en vga drivers zijn dan belangrijk

op dezelfde website als gepost door Harry Snor kun je de tool CPU clock downloaden, die geeft continue de actuele snelheid van je cores...

het is inderdaad cool & quiet, dit kun je in/uitschakelen in de bios.

Wat ik eigenlijk probeer aan te geven is dat dat niet het probleem is.

Probeer eens nieuwe versies te vinden van je drivers, vooral de chipset en vga drivers zijn dan belangrijk

op dezelfde website als gepost door Harry Snor kun je de tool CPU clock downloaden, die geeft continue de actuele snelheid van je cores...

ik heb de tool gedownload.
geen effect.
en ik gaf al eerder aan, alle drivers zijn up to date. nieuwste van de nieuwste drivers.

Hoi !

Als je processor niet te heet wordt (hetgeen ik betwijfel: De X2's zijn nogal heethoofdig en de stockkoeler is aan de magere kant), je hebt Cool & Quit uitgeschakeld en de optimizer gedownload, en de processor klokt zichzelf nog terug kun je 'm onder RMA terugbrengen.

2 Jaar garantie van de leverancier, 3 jaar van AMD.

Ik heb ruime ervaring met de AMD-dual cores en dit nog nooit meegemaakt.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als je processor niet te heet wordt (hetgeen ik betwijfel: De X2's zijn nogal heethoofdig en de stockkoeler is aan de magere kant), je hebt Cool & Quit uitgeschakeld en de optimizer gedownload, en de processor klokt zichzelf nog terug kun je 'm onder RMA terugbrengen.

2 Jaar garantie van de leverancier, 3 jaar van AMD.

Ik heb ruime ervaring met de AMD-dual cores en dit nog nooit meegemaakt.

Greetz,

Harry.

we hebben alles geprobeert.
zelfs nog de hele kast uit gezogen, cooler schoon gemaakt.
maar nog geen resultaat.
hebben iemand erbij gehaald die nog 10keer meer verstand ervan heeft als mij (die gene heeft ook die pc gebouwd) en zelfs hij zat met z'n handen in het haar.
hij gaat vandaag informeren hoe het kan bij de winkel waar hij alle onderdelen voor die pc heeft gekocht, en anders dan brengt hij de hele pc terug en wil ie een andere processor en als het nodig is een ander moederbord hebben, staat 2jaar garantie op, is op 18-5-2008 gekocht.
en ook hij zegt: dit heb ik nog nooit megemaakt.
en hij werkt ook al jaren met computers en alles, afwachten dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan