kloksnelheid videokaart controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik was net mijn Radeon 9500 non-pro aan het overclocken met Radeonator. Tot mijn verbazing haalde ik 410 mHz stabiel. Dat kan toch nooit? :confused:
(loopt standaard op 275, ik heb de standaard koeler er (nog) op...)

Hoe kan ik controleren of de kaart ook echt op de ingestelde kloksnelheid loopt?

BIOS? Daar kan je toch niet de snelheid van je videokaart zien?

naar de kloksnelheden van mijn videokaart??

ik zal eens kijken hoe ver ik kan gaan met het geheugen...

Het 3.6 ns Infineon geheugen loopt probleemloos op 340 mHz. Ik begin dit programma een beetje te wantrouwen...

Het kan natuurlijk ook zijn dat deze kaart gewoon een stuk beter klokt dan mijn gf3. Dat zou natuurlijk het mooiste zijn :cool:

Je kunt er redelijkerwijs van uitgaan dat het werkt, mn nvidia kaarten klok ik al tijden over en die doen het een stuk beter nadien. Moet echt werken dus. Je kan waarschijnlijk kijken bij testen als fill rate van 3d mark de waarde daarvan rechtstreeks afleiden van je kloksnelheid.

succes

Gewoon benchen, als je score hoger is loopt je kaart ook sneller. Logischer kan 't niet :-)

Nieuwste versie van Powerstrip (3.40) geeft ook een goede identificatie van hoe en wat.

http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

Dat ie zo goed klokt, komt omdat ie als et ware begrenst is. Hij is idd te tweaken naar een R9700.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XBOX
Je kan hem trouwens ook modden naar een 9700, als je een hebt met 128 MB en de standaard lay-out.
Meer info hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/756474
Ik gebruik Rage 3D Tweak om mijn ATI kaart over te klokken.
Kun je simpel met wat schuiven van de Core en Memory clock aanpassen.
Werkt prima.
Meer info hier: http://www.rage3d.com/r3dtweak/
En daar kun je hem ook downloaden.:D
Ik heb het modden al geprobeerd, maar ik krijg checkers :(:(

Hij geeft in 3dmark een performancewinst aan, en als ik hem hoger klok dan 410 loopt ie vast. Hij klokt dus wel echt over... (geheugen draait inmiddels op 345 zonder zichtbare problemen)

Het gekke is dat hij in Powerstrip bij de clockspeeds aangeeft: N/A. Daarom twijfelde ik of ie wel echt overklokte, maar dat doet ie dus.

Mijn vraag is nu: is er een programma waarmee ik kan controleren of de clockspeeds kloppen met wat ik ingeef in radeonator? (met mijn GF3 gebruikte ik GTU om in te stellen en powerstrip ter controle, maar die doen het dus allebei niet)

Dat ie zo goed klokt, komt omdat ie als et ware begrenst is. Hij is idd te tweaken naar een R9700.
Ja, het is dezelfde core als een R9700Pro. Maar die loopt standaard ook maar op 325...

ik heb reviews bekeken en tweakers.net afgezocht, maar niemand haalt kloksnelheden die ook maar in de buurt van de 400mHz komen.

Met open kast en casefan richting de heatsink haal ik nu 420 stabiel... :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan