kloksnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentvanos

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2003
Ik heb onlangs en notebook met AMD Athlon 2000+ XP processor @ 1,6 GHz gekocht maar windows klokt hem meestal op 910 MHz (prestatiemenu) SOms op de goede snelheid maar zodra ik een programma installeer of start springt hij weer terug nar 910 MHz, terwijl er zeker weten een 1,6 GHz processor in zit. Hoe los ik dit op, ligt het aan windows XP?

ik heb het zelf ook
als ik de notebook aansluit op het lichtnet geeft hij wel de juiste kloksnelheid
waar het aan ligt weet ik ook niet
zal wel aan de accu liggen (besparing van stroom)

groetjes huib

De processor klokt zichzelf standaard terug, en pas als er meer snelheid nodig is, klokt ie zichzelf omhoog.

Dat is gedaan om de accu langer mee te laten gaan en om warmteontwikkeling tegen te gaan.

Het is dus niet zo dat er iets mis is met je laptop.

Nee, ook op het lichtnet heeft de processsor een kloksnelheid van 910 MHz en in de bios is het niet te wijzigen.

Helaas, een spelals c&c generals draait vreselijk sloom dus hij klokt zichzelf niet omhoog.

Geplaatst door vincentvanos
Helaas, een spelals c&c generals draait vreselijk sloom dus hij klokt zichzelf niet omhoog.

ja hee! Dan noem je er ook een!! De systeemeisen voor dat spel zijn echt abnormaal hoog. Komt vermoedelijk door je videokaart dat hij traag gaat. Probeer eens een ander spel of een testprogramma, eerst op batterij en dan aangesloten op 't lichtnet. Je zou dan prestatieverschil moeten kunnen zien.

Okee, het probleem is opgelost. Het zit hem in de optie energiemanagement van windows. Zet ik deze op "thuiscomputer" dan functioneert alles correct. De traagheid heeft weer te maken met het interne (werk) geheugen. In theorie bevat het model 256 MB intern, 64 MB is gereserveert voor de ATI radeon IGP videokaart, 100 MB (!?) slokt win XP op. Wat overblijft is voor toepassingen. Multitasken is ook een drama....zucht....dat word een intern geheugen upgrade. Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan