kloksnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinnoes

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2003
Hallo

ik heb sinds kort bezig met het schonen en sneller maken van mijn pc zoals register clean en adware en hijack uitgevoerd maar wat blijk nu dat mijn kloksnelheid veranderd is hoe kan dat nu
ik weet dat er iets in mijn bios veranderd moet worden maar weet niet hoe of wat

maar wat heb ik nu ondekt dat als ik bij systeem informatie gaat kijken zie ik dat ik een P 4 hebt en
CPU 2.40 ghz en KLOKSNELHEID 1,82 ghz is
en 512mb ram geheugen heb mijn kloksnelheid moet toch ook op 2,40 staan (ik heb een asus moederboard)

alvast bedankt pinnoes

in de bios (DEL bij het booten) in het "CPU SOFT MENU" even kijekn naar de instellingen.

hi Acid 007

ik heb even gekeken dit staat bij mij:
Cpu speed Manual
Cpu Frequency mutiple 18
Cpu external frequency MHZ 100
CPU memory freq ratio auto
AGP/PCi freq setting auto
Cpu vcore setting auto
Cpu vcore 1,525v
ddr reference votage 2,6v
apvddq voltage 1,5v
cpu level 1 cache enabled
cpu level 2 cache enabled
BIOS UPDATE enabled
vraagje over bios update moet dat zo blijven of moet dat veranderd worden en wat zijn de gevolgen want heb een apart prog van asus dat ook bios update heeft??

verder stond er naast item Specific Help
to make changes to the first 4 field the motherboard must beset to jumper free mode ????? wat is dat nu weer
to set the following 2 fields the cpu speed must be set to manual if the freqency mutiple or bus freqeuncy are adjusted too high please turn off the system and then restart to set the cpu setting ???? wat bedoelen ze hier mee
hoop dat je voldoende info ne hebt
alvast bedankt pinnoes
p.s. kan je misschien de berekening geven hoe je dan aan de 2,4 CPU komt???

Cpu Frequency mutiple 18
Cpu external frequency MHZ 100

100x18=1800 Mhz (1.8 Ghz dus)

als jij een 2.0 ghz heb, maak je er 20 van, of je past de mhz (bus snelheid) aan.

Ik zou van 100, 133 maken. 133x18=2.4 (afgerond)

1. verder stond er naast item Specific Help
to make changes to the first 4 field the motherboard must beset to jumper free mode ????? wat is dat nu weer

2. to set the following 2 fields the cpu speed must be set to manual if the freqency mutiple or bus freqeuncy are adjusted too high please turn off the system and then restart to set the cpu setting ???? wat bedoelen ze hier mee
hoop dat je voldoende info ne hebt

3. kan je misschien de berekening geven hoe je dan aan de 2,4 CPU komt???

1.De jumper heeft bepaalde instellingen. Bijvoorbeeld als de bios neit verandert mag worden om er "een slotje op te zetten" bwvs.

2. Je moet de CPU speed op MANUAL zetten (zelf aangeven). Daarbij moet je de formule gebruiken:
(BUS freq)x(multiple)=aantal mhz
133x18=2.39 (ofwel 2.4) ghz

hi ACID 007
Ik zou van 100, 133 maken. 133x18=2.4 (afgerond) dat zal ik doen
Cpu Frequency mutiple 18 moet ik zo laten zitten
en wat bedoelen ze met jumper ??? heb helemaal geen verstand van bios gebeuren

en BIOS UPDATE enabled zo laten of veranderen

alvast bedankt pinnoes

een jumper is een stukje plastic met ijzer zegmaar

je hebt 3 pinnetjes, de jumper verbind er 2 (soms meer) met elkaar.

verder niet aanzitten, heeft toch geen nut en kan voor veel problemen zorgen als je er geen verstand van hebt.

BIOS UPDATE laten staan.

Topie Acid 007

thanks weer wat bijgeleerd over bios hebt het aangepast en als ik bij systeem informatie kijk dan staat hij op kloksnelheid2,42 ghz

many thanks groetjes pinnoes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan