kloksnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Hallo,

Ik heb een P4 2,26 Ghz. Volgens AIDA heb ik echter een kloksnelheid van 1,7Ghz (17x100).

Dit moet toch uitkomen op 2,26 Ghz.

Wat kan ik het beste doen. De machine doet het overigens verder goed, maar het moet allemaal toch wat sneller kunnen.

Wie heeft het antwoord

Hoi,

Wat geeft ie aan bij het opstarten van de computer, in het beeld waar systeem gegevens worden weer gegeven dit gaat wel snel moet ik zeggen.

Ook kun je effe kijken in de bios zelf wat daar de processor snelheid is.

Groetjes, Dj Viper

Als je in de bios van de pc kijkt, dan lees je ergens een waarde van 100. Verander die waarde eens in 133, wat zegt Aida nu..........?

Hij stond in het BIOS op 100/33. Ik heb dit nu veranderd in 133/33. Volgens AIDA kom ik nu inderdaad op 2,26 Ghz. uit, dit lijkt mij goed.

Ik weet overigens niet zeker of dit kan met dit moederbord etc. (zie mijn systeem). Wie kan hier uitsluitsel over geven.??????????

Ik heb onlangs het BIOS geflashed omdat altijd van die rare meldingen kreeg over niet geinstalleerd geheugen, dat is nu hiermee opgelost. Kan het overigens zo zijn dat e.e.a. in een soort default stand is teruggezet door het flashen.

Met jouw systeem ? Geen probleem die 133. Wat het veranderen na het flashen betreft ......... goeie vraag, computers doen "meestal" wat wij willen, maar lang niet altijd..............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan