Kloksnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

saavanalen

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Momenteel heb ik een MaxData laptop. De processor is een AMD Sempron (ik neem aan een mobile) 2600+. Echter de kloksnelheid zou slechts 798 Mhz. zijn. Ik begrijp er helemaal niets van. Koeling draait continue en het interne geheugen is voldoende. Ik draai weinig zware applicaties. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik evt. de snelheid kan verhogen (zonder overklokken) s.v.p.

Laatst bewerkt:
Zodra je zware applicaties gaat draaien, krikt de processor zijn snelheid weer dusdanig op.

Je zei al dat je weinig zware dingen doet met de laptop, waardoor de processor zich daarop aanpast om stroom te besparen. (vooral als je vaak alleen op de accu werkt)

Maar moet je in configuratiescherm onder systeem niet de volledige kloksnelheid kunnen zien. Momenteel ziek dus die 798 Mhz. Dat klopt wel dan?

Geplaatst door saavanalen
Maar moet je in configuratiescherm onder systeem niet de volledige kloksnelheid kunnen zien. Momenteel ziek dus die 798 Mhz. Dat klopt wel dan?
Ja dat klopt wel.
Laat maar eens een virusscanner of rekenprogramma (Seti@Home) draaien.
Je zult zien dat dan de kloksnelheid omhoog gaat.

ik heb een ibm T51 met pentium M 1.7 processor, op stroom draait ie steeds op 1.7, op batterij op ongeveer de helft, maar op de thinkpad kan je dat instellen ...

Klopt dit dan? Wat ik ook doe er blijft 798 staan. Volgens specificaties zou deze processor 1600 moeten kunnen halen.

Bijlagen

• screenshot001 copy.gif
    screenshot001 copy.gif
    95,5 KB · Weergaven: 84
staat op die laptop geen module om de energie-instellingen te wijzigen ? bij ibm kannik de laptop bvb op diavoorstelling zetten, dan draait ie altijd aan de max snelheid ... ook op batterij, maar dan ook maar gedurende anderhalf uurtje ( dan is de batterij leeg )

Ik had een programma gedownload, genaamd Hot CPU tester. Ik kon tijdens de test de laptop amper gebruiken, dus er werd wel wat gevergd van de processor. Echter gemiddelde kloksnelheid kwam weer uit op 798 Mhz., terwijl dit toch echt in de buurt van 16oo Mhz. moet liggen. Iemand suggesties. Zou ik de fan harder moeten zetten? Ik heb op de laptop een knop om de ventilator (standaard) op continue sneltijd te laten lopen of deze op het laagst te zetten zodat de pc zelf beslist wanneer deze harder moet gaan lopen. Het viel mij op dat dan de snelheid kelderde naar 400 Mhz.

Zet em maar es op zijn hardst.

Welk type MaxData-laptop heb je eigenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan