kloksnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

cpu nerd

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
113
hoi allemaal, ik heb een groot probleem , ik denk dat er iets mis is met mijn kloksnelheid,mijn kloksnelheid zou rond de 1.83 ghz moeten zitten en ikk weet niet of dit juist is

cpu klok :1829.52-53 (schommelt afentoe)

cpu fsb: 159.89-160.35(schommelt afentoe)

geheugenbus:381.81

dit is met everest home edition getest met netstroom, zonder netstroom is alles hetzelfde

weet iemand wat er aan de hand is ?


groetjes
 
Is toch prima, elke CPU schommelt een beetje. 1829mhz in +/- die 1,83ghz.
 
Is toch prima, elke CPU schommelt een beetje. 1829mhz in +/- die 1,83ghz.

dus alles is inorde? men cpu fsb en men geheugenbus lijken me zo laag? (ik weet er niks van dus een beetje uitleg kan nooit kwaad bij mij :p )
 
Hangt er vanaf wat de FSB van je CPU is.
Multiplier x FSB = CPU kloksnelheid.
 
En je FSB volgens de specificaties? Hou er rekning mee dat dit allemaal theoretisch is, in praktijk wijkt het wat af.
 
159.09 maar schommelt de hele tijd soms 305.68.... maar als je de multiplier met fsb 159.09 vermenigvuldigt kom ja aan 1831 uit...

maar hoe komt dat het soms tussen 159. en 305 schommelt?

ik heb het begrepen, dus alles is "nog" normaal aan mijn laptop... qua kloksnelheid
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie startpost
Dat had ik gezien, maar dat zijn niet de specificaties voor die processor. Het is alleen wat de software leest.;):)

Je laptop is nog wel normaal hoor. Sommige laptop klokken zelf de CPU snelheid omlaag, als de laptop weinig doet. Dit is om de accu te sparen, zodat je er langer mee kunt doen.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik gezien, maar dat zijn niet de specificaties voor die processor. Het is alleen wat de software leest.;):)

Je laptop is nog wel normaal hoor. Sommige laptop klokken zelf de CPU snelheid omlaag, als de laptop weinig doet. Dit is om de accu te sparen, zodat je er langer mee kunt doen.

oke bedankt voor de informatie, nu kan ik weer lekker verder :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan