Klopt deze Speedfan temperatuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

processorjunkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
heej,

ik ben nieuw hier maar ik wil tog wel ff weten volgens het programma everest home edition is mijn cpu 19.C bij normaal gebruik maar ik geloof hier niks van hij heeft minstens toen een uur of 2 aangestaan kan dit kloppen of spoort dit programma gewoon niet?

heej,

ik ben nieuw hier maar ik wil tog wel ff weten volgens het programma everest home edition is mijn cpu 19.C bij normaal gebruik maar ik geloof hier niks van hij heeft minstens toen een uur of 2 aangestaan kan dit kloppen of spoort dit programma gewoon niet?

Als je vragen hebt over een ander programma dan SpeedFan kun je beter hiervoor een apart topic openen.

Everest is doorgaans een betrouwbaar programma, maar 19 graden kan wel. Als je een goede CPU-koeler hebt en een niet-overgeclockte CPU kan 19 graden in rust (idle) wel. Je kunt je CPU een paar uurtjes stressen (volledig belasten) en daarna nog eens naar die temperatuur kijken. Die temperatuur zou dan hoger moeten liggen.\

De CPU stressen kan bijvoorbeeld met Orthos of OCCT.

Als je vragen hebt over een ander programma dan SpeedFan kun je beter hiervoor een apart topic openen.

Everest is doorgaans een betrouwbaar programma, maar 19 graden kan wel. Als je een goede CPU-koeler hebt en een niet-overgeclockte CPU kan 19 graden in rust (idle) wel. Je kunt je CPU een paar uurtjes stressen (volledig belasten) en daarna nog eens naar die temperatuur kijken. Die temperatuur zou dan hoger moeten liggen.\

De CPU stressen kan bijvoorbeeld met Orthos of OCCT.

Bedankt voor de snelle reactie maar ik heb nog een standaard koeler (die welliswaar aan het kapotgaan is) en ik heb nog niet overgeklockt maar voor dat ik ging keken heb ik eerst nog een hoop ge msn't muziek geluistert en op het internet zitten kijken maar ik denk dat het niet klopt want in de bios staat dat de Cpu temperatuur tussen de 39.C & 41.C is en mijn systeem temperatuur 19 bij everest doet zegt ie juist andersom mijn moederbord
tussen de 39.C & 41.C en mijn processor 19.C groetjes processorjunkie

Dan is het heel waarschijnlijk een fout van SpeedFan. SpeedFan is namelijk niet altijd even betrouwbaar bij het aflezen van temperaturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan