klopt dit een beetje ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tattooboy

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
hallo , ik heb hier een logje van pcwizzard 2010 ,

ik heb sinds kort een intel core 2 quad q8300 en een gigabyte p43-es3g nu heb ik in de bios Cpu enhanced halt (c1e) uitgezet omdat dan volgens mij de cpu op volle snelheid draait ?! en aan de hand daarvan dit schema of het allemaal een beetje klopt kwa voltages enz enz en me temperaturen

Hardware Monitoring : ITE IT8718F
Voltage CPU : 1.23 V
+3.3V Voltage : 3.31 V
+5V Voltage : 5.07 V
+12V Voltage : 0.97 V
VTT : 1.87 V
VBAT : 3.17 V
Chassis Ventilator : 1295 rpm
Processor Temperatuur : 32 °C
Moederbord Temperatuur : 33 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Quad (Core 1) : 36 °C
Intel Core 2 Quad (Core 2) : 36 °C
Intel Core 2 Quad (Core 3) : 40 °C
Intel Core 2 Quad (Core 4) : 39 °C
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf ST3250410AS (Assembly) : 33 °C
Harde Schijf ST3250410AS (Airflow) : 33 °C

hier een foto van mijn cpu-z
[smallimg]http://i49.tinypic.com/2mwgx1y.jpg[/smallimg]

alvast bedankt groetjes tattooboy:)

Laatst bewerkt door een moderator:
gelukkig bios is betrouwbaarder toch als pc wizzard ? en me temps kloppen die een beetje ? want in de bios staat die wel weer gelijk met pc wizzard

Bios is veel betrouwbaarder en met je temps is niks mis

oke , bedankr mmusic ps mail me even over die 3850 ik heb toen nog in een topic gereageerd , maar daar heb je denk ik niet meer in gekeken hij ligt stof te happen dus ...fijne avond groetjes tattooboy ,

oke , bedankr mmusic ps mail me even over die 3850 ik heb toen nog in een topic gereageerd , maar daar heb je denk ik niet meer in gekeken hij ligt stof te happen dus ...fijne avond groetjes tattooboy ,

wil hem noggraag hebben, spreken volgende week even af, maar hou hem vast. ben vanaf morgen 4 dagen weg..

dat is prima , is de q8300 makkelijk te overclocken met een stock koeler bijv op 2,8 ipv 2,5 ?

@ mmusic weet jij dit toevallig of iemand anders ?

quad core q8300 2,5ghz op 2,8 ghz laten draaien met de bijgeleverde stock koeler ??

alvast bedankt

Met de stock koeler:

Overclocking the Core 2 Quad Q8300 in many ways is incredibly easy - but it is also very annoying.

Why is it easy? Simple. You basically just have to crank up the FSB until you hit the FSB wall of your processor and/or motherboard.

Why is it annoying? Because with a higher multiplier you could run much faster!

Believe me, you will hit that wall sooner than you want, and because of the FSB wall, your overclocking potential is limited to the maximum stable FSB frequency your Northbridge and processor can communicate over.

With a good motherboard, you should be able to hit at least 450MHz - but very few motherboards will run reliably at much over 460MHz. Oh sure, you can POST at 500MHz - and there have been reports of posting at 600MHz or more - but there is a huge difference between posting, booting to windows, and being running crash-free after twenty different benchmarks.

As you saw from the charts, I was able to reliably run at 7.5x460Mhz - a 38% overclock that got me to 3.45GHz.

3.45GHz is nothing to sneeze at, but with a higher multiplier I think 4GHz+ would have been within reach.

All that was required was:

* set Vcore to 1.45V
* set Vfsb to 1.45V
* set FSB strap to 400MHz FSB
* run the DDR3 memory at 1380-8-8-8-24

I could run most benchmarks without many problems at 475MHz, and could post at 500MHz, but I hit the FSB wall (reliably) at 460MHz.

Given that I've previously run this motherboard stably at 490MHz, the 460MHz limit must have come from this particular processor.

Bron: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/core_2_quad_q8300_review/15.html

thanx ik ben alleen niet zo held in engels ik begrijp eruit dat het makkelijk moet zijn , op hem zelfs hoger te krijgen .

maar als ik het dus begrijp kan die makkelijk met me stockkoeler op 2,8 of zelfs 30.ghz werken mijn geheugen is ddr2 buffalo 800 mhz

oke heb hem in de bios op 400 ipv 333 gezet draait nu op 3,0 ghz en nog niks vastgelopen :)

staat op 37 idle nu als ik kijk in pc wizzard en moederbord op 36

thanx mmusic dit zal ik denk goed merken met gta IV , volgende week dan ff precies afspreken voor de 3850 ? waar ga je heen skien? of gewoon lekker paar dagen weg

thanx mmusic dit zal ik denk goed merken met gta IV , volgende week dan ff precies afspreken voor de 3850 ? waar ga je heen skien? of gewoon lekker paar dagen weg

off-topic: ga zo een paar dagen naar leuke vriendin ;):D, maandag loop van de dag weer terug, dan neem ik contact met je op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan