Klopt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hoi,

Ik ga binnenkort een DVD brander kopen om mijn gedownloade films ook op een DVD-speler te kunnenlezen. Nu heb ik even een paar winkels gebeld, welke ze hadden enzo (wil namelijk weel eentje die + én - kan branden en eigenlijk ook een dual). Maar nu zegt een van hen dat het maar afwachten is of je DVD speler de gebrande DVD zal pakken. En dat een DVD speler of een - disk of een + disk afspeelt.
Dus als ik het goed begrijp, moet ik eerst een Brander kopen. Dan 2 soorten dvd's. Dan moet ik een film branden op een + en eentje op een - disk. En dan kan het dus nog zo zijn dat een DVD speler 'm niet leest? Heb ik dit zo goed? En weten jullie of het vaak voorkomt dat een DVD speler geen begrande DVD's pikt?

Mijn stand-alone DVD speler speelt zowel - als + af, dus dat is één punt weggewerkt. (er zijn natuurlijk wel oudere spelers die slechts één van beide standaarden aankunnen)
Voor wat betreft het afspelen van gebrande DVD's, alles staat of valt met de kwaliteit van de gebruikte DVD.
Ik heb twee spelers, de ene geeft niks om zeer goedkope DVDR's de andere heeft er inderdaad soms moeite mee, maar als ik een wat betere kwailteit DVDR's gebruik speelt hij die gewoon af.

Kun je ergens aan je DVD-speler zien welke DVD's afgespeelt kunnen worden? (-, + OF - én +.) En wat is zijn goede DVD's die ik kan gebruiken om mijn film op te zetten?

Wat de speler kan afspelen staat normaal gesproken vermeld in de handleiding, als je die niet meer hebt, geef dan even het merk en type van de speler, misschien kunnen we dan wat terugvinden.

Welk merk DVDR's, ik heb zelf goede ervaringen met Arita en slechte met Datatrack, over het algemeen geldt toch dat de hele goedkope merken toch van een mindere kwaliteit zijn, helaas is het meestal een kwestie van uitproberen, dus koop niet gelijk 100 stuks van een merk, mochten ze onverhoopt niet afspelen is het zonde van het geld.

Het gaat om een daytek dolby digital. Zegt me helemaal niets qua merk. Jullie wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan