Normaal gesproken zou ik e.e.a. toch aan elkaar gekoppeld willen zien. Want bestellen en vooraad zijn m.i. onlosmakelijk verbonden. Maar zoals ik al eerder zei: ik vind je opzet nogal vreemd. Normaal gesproken heb je voor voorraadbeheer andere tabellen nodig:
1. een tabel tArtikelen met een ArtikelID, Omschrijving, Minimum voorraad etc
2. een tabel tMedewerkers/tVoertuigen.
3. een tabel tLocaties met een LocatieID, Naam, Postcode etc.
4. een tabel tVoorraadmutaties met een veld ArtikelID, MedewerkerID/VoertuigID, LocatieID, soort mutatie, mutatiedatum, aantal etc.
Ik maak even geen onderscheid tussen medewerkers en voertuigen, wat jij nog wel doet. Dat onderscheid wordt echter bepaald door de 'eigenaar' van de artikelen. Als een medewerker verantwoordelijk is voor een bepaalde voorraad, en die dus altijd op de man is te traceren, dan gebruik je MedewerkerID. Ligt de voorraad vast in bedrijfsauto 1, en rijdt op dag1 medewerker x in de auto, en dag 2 medewerker y, dan is de voorraad aan het voertuig gebonden. Medewerker x heeft dan immers op dag 1 andere voorraad in beheer dan op dag 2. Daarbij maakt het niet uit dat medewerker x zelden of nooit in een andere auto rijdt dan auto 1; zodra de persoon een dag vrij is of ziek, rijdt iemand anders vermoedelijk in auto 1 en die zal dan niet de complete inhoud vervangen door zijn eigen voorraad. Maar nogmaals: als dat bij jou wél het geval is, dan moet je dat dus zo inrichten.
Voorraad heeft dus een locatieID om te bepalen uit welke locatie een artikel wordt gehaald, en een voertuig om te bepalen waar de voorraad heen gaat. En elke mutatie daarin leg je vast in tVoorraadmutaties. In ieder geval heel wat minder tabellen dan jij nu hebt bedacht

.