Kluns heeft accountnamen veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathalief

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Hallo,

Nou ik ben zo dom geweest!:o Was bezig met mijn laptop (windows 2000) te organiseren voor het werk in mijn vrijwilligersorganisatie. Wat bestandjes op het bureaublad gezet en mappen aangemaakt. Omdat ik niet wil dat iedereen alle bestanden kan inzien/bewerken heb ik 2 accounts gemaakt.

Er stonden 3 account

administrators -administrators
dell - administrators
gast - administrators

Nu heb ik 2 accounts gemaakt voor medewerkers (zonder wachtwoord)en 1 met mijn naam met wachtwoord

Het stomme is nu dat ik het dell-account heb verwijderd terwijl ik met deze bezig was....en dat blijkt nu juist het account te zijn wat werkte.

Nu kan ik bij het opstarten niet meer aanmelden.

mijn account naam + wachtwoord geeft aan dat mijn account is uitgeschakeld en dat ik contact moet opnemen met de systeembeheerder. En op medewerker kan hij zich niet aanmelden.

Wat nu?

groetjes nathalie

Opstarten in veilige modus.
Normaal zou je dan in het admin account terecht moeten komen.

Het Dell account kun je wel weer aanmaken, maar dat is nooit meer hetzelfde als het was.
Het wordt gezien als een nieuw account.

Ik heb al geprobeerd in de veilige modus er te komen...maar ook dat lukt niet.

Met het admin account bedoel je het administrators account? Ik ben zo stom geweest om dat een andere naam te geven en op die naam kan ik er niet meer in...werknemer zonder wachtwoord

nog een tip?

groetjes nathalie

En op medewerker kan hij zich niet aanmelden.
Waarom niet, wat geeft ie voor foutmelding ?

mijn account naam + wachtwoord geeft aan dat mijn account is uitgeschakeld en dat ik contact moet opnemen met de systeembeheerder.
Als je op DEZE WEBSITE, DEZE IMAGE image download en brand op CD kun je je pc opstarten vanaf de CD en je account unlocken en eventueel je password wijzigen.
Ik raad je aan om met deze CD je password leeg te maken, zelf heb ik wel eens geprobeerd om het wachtwoord te veranderen maar dat lukte eigenlijk alleen maar door het wachtwoord leeg te maken (geen wachtwoord dus)

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Voor zover ik het kan zien is dit in principe het zelfde als wat ik stuurde (Linux based CD).

Het filmpje wat je stuurt is wel een beetje onduidelijk, gelukkig staan er op YouTube genoeg andere.
Zoals DEZE

Groeten Marcel

Bedankt, ik had in mijn vlugge reactie niet goed gekeken naar het filmpje, want hij voldeed aan de keywords en beschrijving dus ik dacht dat het wel een duidelijke zou zijn :)
Iets te voorbarig dus, maar idd een soortgelijke oplossing.
De Trinity Rescue Kit is voor nog veel meer handige dingetjes bruikbaar trouwens!

Bedankt voor alle reacties! Jullie zijn :thumb::thumb::thumb:

Het is me alleen gelukt zonder jullie advies......was een lettertje vergeten werknemers ipv werknemer :o:o:o

Heb nog wel 2 vraagjes, voor het geval dat...

Kon ik jullie adviezen ook gebruiken bij windows 2000 of waren ze allleen van toepassing op XP en hoger?
Mijn laptop heeft geen internet. Kun je dan zo'n herstelcd downloaden en branden op een andere computer en daarna de cd in de laptop doen?

groetjes nathalie

Tested on: NT 3.51, NT 4, Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista 32 and 64 bit, Windows 7, Some say also Windows Server 2008 is OK
Ja dus :)

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan