Knallende boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gamerzzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
kan iemand mij helpen?? ik wou laatst even in mijn pc kijken want ik wou hem schoonmaken en toen moesten alle stekkers er uit. toen ik klaar was heb ik ze er allemaal ingedaan. maar mijn geluidsetje (creative cambridge soundworks 2.1) deed heel raar want als ik muziek wil luisteren dan hoor ik knalletjes en ruis en geen goeie muziek uit mijn speakers.:confused:

kan iemand mij helpen??

Controleren:

Of je eventuele losse geluidskaart er nog wel goed inzit.
Of de eventuele bekabeling tussen geluidskaart en andere apparaten er nog wel goed inzitten.
Of er bij het schoonmaken geen stof in je geluidsuitgangen is gaan zitten.

Als dat niet helpt: Je stekkertje van je audio een paar keer in en uit de pc halen.

Als dat niet helpt is er een serieuzer probleem.

ok bedankt:D maar het is nog niet over. ik heb alles geprobeerd.

Ok, gaan we verder zoeken.

Je kunt gaan uitzoeken wat het probleem veroorzaakt. Het makkelijkst is te beginnen met andere speakers aan te sluiten, je zou het ook met een redelijke hoofdtelefoon kunnen proberen maar het geluid zal dan in ieder geval erg zacht zijn. Als je dan nog steeds het probleem hebt zit het dus in je pc.
Als het weg is kun je gaan checken of er een draadbreukje zit in je kabels. Met zo'n setje is het vaak makkelijker goedkoper) om gewoon nieuwe te kopen.
Als het niet weg is kun je checken of het software of hardware is. Als alle audio zo doet kan het hardware zijn of je os. Je kunt een linux-live-cd booten om te checken of je dan wel goed geluid hebt (tenzij je geluidskaart niet ondersteund wordt, maar dat is tegenwoordig zeldzaam). Als het dan hetzelfde is moet het in je hardware zitten, een rotte connector op je geluidskaart is het waarschijnlijke euvel.

succes!

opgelost

probleem is opgelost.... heel raar maar hij doet het gewoon weer. nog bedankt voor jullie hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan