Knettergek van draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lammiej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Goedemorgen,

Ik heb een probleem.
Na tal van netwerkproblemen op zolder, en een pc die steeds uit viel een nieuwe Compaq pc gekocht vorige week.
Super ding, draadloos usb-adaptertje van Linksys erin geduwd, maar wilde niet werken.

Gelukkig had ik nog een sitecom usb adapter liggen, wilde ook niet werken. Toen nog een Asus uit de kast getrokken en die wilde uiteindelijk werken.

Maar het signaal was te slecht (router stond beneden in de meterkast). Nieuwe Linksys N router gekocht, 4x zoveel bereik, 12x zo snel.
Beneden in de huiskamer neer gezet, en welja, ik had 5/5 streepjes bereik boven op zolder met mijn ASUS WL130 adapter.

Maar, nu het volgende probleem. Het bereik is goed, als ik eenmaal verbinding heb is de snelheid goed (54 mbps) maar hij wil steeds geen verbinding maken. Pas dan na 5x opnieuw opstarten wil er weer verbinding met het netwerk komen, en als het er eenmaal is zijn er geen problemen meer mee, tot je de pc weer uit zet.

Andere pc in huis is verbonden via een PCMIA kaart van Linksys, nergens problemen mee. Maar op de nieuwe Compaq pc met Windows Vista heb ik alleen maar problemen. Of ik nou (de nieuwe) linksys usb adapter, de sitecom of de ASUS gebruik.. Telkens weer hetzelfde probleem.

Iemand misschien enig idee wat ik hier aan kan doen?

Groeten,
Dennis

Als je de Software van Asus zelf gebruikt ga dan naar die van Windows die is een stuk simpelder en welk besturingsysteem hgebruik je ?

Ik gebruik Windows Vista. En de software van Asus heb ik expres niet meegeinstaleerd omdat dat inderdaad moeilijker is dan die van windows zelf.

Windows herkent ook steeds het netwerk, geeft aan dat het signaal zeer goed is, alleen als je dan wilt verbinden geeft ie aan dat ie niet verbonden kan worden.

Als je dan naar probleem oplossen gaat staat er dat de router niet reageerd oid..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan