• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knippen en plakken

• Onderwerp starter Onderwerp starter PHJvL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PHJvL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Regelmatig importeer ik een bestand in excel. Helaas voldoet de opmaak dan vaak niet aan mijn wensen en moet ik heel veel knip en plakbewerkingen uitvoeren om het gewenste resultaat te krijgen. Kan iemand mij helpen hoe deze stappen zijn te vereenvoudigen. Als voorbeeld heb ik een voorbeeldbestand ingesloten waarbij in werkblad "versie 1" een voorbeeld van het importbestand en in het werkblad "boedoeling' de uitwerking van mijn knip en plakwerk.
Graag uitleg hoe de tussenligende regels te verwijderen en de opmaak sneller aan te passen (nu knip, plak en bewerk bijna iedere regel)
Betreft hier excel 2003

Bijlagen

Ik heb zoiets in stukjes en beetjes zelf opgezet en met hulp van foraleden verder geoptimaliseerd.
Stap 1. (Tekst zoveel mogelijk aangepast aan jou situatie)
De inputgegevens komen in een hulptabblad te staan, zoals versie1.
Met die als basis een amcro opgenomen van die handelingen die nodig zijn om de opmaak van "Bedoeling" te realiseren. Deze macro te starten door bv een knop.
Stap 2. Handmatig de nu verkregen regels met knippen en plakken onder een totaalblad brengen (=tabblad "Bedoeling")

Als je dit gerealisserd hebt is de tijd gekomen e.e.a met VBA te laten verlopen. In dat stadium krijg je ook meer zicht wat je wilt en waar het naar toe moet. Alles direct de eerste keer goed is niet zo simpel..
Succes, Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan