Met hulp van een aantal forum leden heb ik onderstaande makro samengesteld:
Sub Gereedmelden()
Application.ScreenUpdating = False
Dim WB As Variant
WB = ActiveSheet.Name
Dim c As Range
For Each c In ActiveWindow.RangeSelection
Range("O" & c.Row) = Now
Next
Selection.EntireRow.Select
Selection.Cut
Worksheets("Gereed").Activate
Eerste_lege_rij
ActiveSheet.Paste
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
Worksheets(WB).Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
ActiveCell.Select
End Sub
Deze makro meldt storingsmeldingen gereed door een datum in kolom O te plaatsen, de meldingen te knippen en in het blad gereed te plaatsen.
Zolang er meerdere cellen of rijen aaneengesloten geselecteerd zijn, werkt de makro.
Als ik echter de meldingen in rij 2 en 4 wil gereedmelden gaat dit niet, omdat knippen alleen werkt voor aaneengesloten gebieden.
Als ik toch in één handeling/makro de meldingen in 2 of meer geselecteerde rijen wil gereedmelden, moet ik dan sorteren (op kolom O) in de makro opnemen voordat ik ga knippen of is er een mooiere oplossing ? Vast wel ...
Abco
Sub Gereedmelden()
Application.ScreenUpdating = False
Dim WB As Variant
WB = ActiveSheet.Name
Dim c As Range
For Each c In ActiveWindow.RangeSelection
Range("O" & c.Row) = Now
Next
Selection.EntireRow.Select
Selection.Cut
Worksheets("Gereed").Activate
Eerste_lege_rij
ActiveSheet.Paste
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
Worksheets(WB).Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
ActiveCell.Select
End Sub
Deze makro meldt storingsmeldingen gereed door een datum in kolom O te plaatsen, de meldingen te knippen en in het blad gereed te plaatsen.
Zolang er meerdere cellen of rijen aaneengesloten geselecteerd zijn, werkt de makro.
Als ik echter de meldingen in rij 2 en 4 wil gereedmelden gaat dit niet, omdat knippen alleen werkt voor aaneengesloten gebieden.
Als ik toch in één handeling/makro de meldingen in 2 of meer geselecteerde rijen wil gereedmelden, moet ik dan sorteren (op kolom O) in de makro opnemen voordat ik ga knippen of is er een mooiere oplossing ? Vast wel ...
Abco