• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knippen van rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elser30

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2003
Beste allemaal,
Ik heb een probleem met het knippen van rijen. Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik heb een aantal kamers 1 t/m/ 10 dit zijn dus 10 rijen. In deze rijen worden gegevens in gevuld van de betreffende patiënt. Nu verhuist deze patiënt van de ene kamer naar de andere kamer. Dit wordt nu gedaan door deze rij te selecteren en vervolgens te plakken in de goede kamer. Nu heb ik dit werkblad beveiligd en alleen toegang gegeven tot de onbeveiligde cellen. Er kan niks meer gewijzigd worden in de lay-out. Zover gaat alles goed. Maar als men gaat knippen dan knipt men ook de omlijning mee. Wat vervolgens resulteert dat de "oude" rij zonder omlijning overblijft. Dit is dus niet de bedoeling. Hoe kan ik dit beveiligen? Zal voorbeeld erbij posten.
Bekijk bijlage nieuwe overdracht B2.xls

Alvast bedankt voor de tijd en moeite

Selecteer de rij die je na het kopieren wil wissen , druk op de rechter muisknop en kies dan voor " inhoud wissen " , niet verwijderen .

Selecteer de rij die je na het kopieren wil wissen , druk op de rechter muisknop en kies dan voor " inhoud wissen " , niet verwijderen .

Het wissen is niet het probleem je kunt die gewoon delete en de opmaak blijft in takt. Maar als je knipt knip je de opmaak mee weg en dat is niet de bedoeling.:)

hoi elser
of je moet het eerst kopiëren en dan plakken en dan deleten.

of je neemt een macrotje op die de opmaak_schade weer herstelt.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    'plaats hier jouw opgenome en eventueel aangepaste code
End Sub
in deze macro maak je het hele invoer_gebied opnieuw op.

groet sylvester

hoi elser
of je moet het eerst kopiëren en dan plakken en dan deleten.

of je neemt een macrotje op die de opmaak_schade weer herstelt.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    'plaats hier jouw opgenome en eventueel aangepaste code
End Sub
in deze macro maak je het hele invoer_gebied opnieuw op.

groet sylvester

Sylvester,

Ik ben het met je eens dat eerst kopiëren en dan delete goed werkt. Maar dit is voor een groepje vrouwen die weinig of geen kennis van excel of computers hebben. Zij vullen dit alleen maar in voor een soort van overdracht. En het trucje wat zij in het verleden hebben geleerd is dus knippen helaas. Voorheen was dit bestandje zelfs in word gemaakt wat dus helemaal in de puin ging. Ik ben dus echt opzoek naar een robuuste uitvoering van dit bestandje wat niet te slopen is. Het zou super zijn als dit met een script op te lossen is. Eigenlijk zo gauw zij plakken deze macro wordt uitgevoerd voor een herstel van de opmaak.:)

Groetjes,

Richard

Sylvester,

Ik ben het met je eens dat eerst kopiëren en dan delete goed werkt. Maar dit is voor een groepje vrouwen die weinig of geen kennis van excel of computers hebben. Zij vullen dit alleen maar in voor een soort van overdracht. En het trucje wat zij in het verleden hebben geleerd is dus knippen helaas. Voorheen was dit bestandje zelfs in word gemaakt wat dus helemaal in de puin ging. Ik ben dus echt opzoek naar een robuuste uitvoering van dit bestandje wat niet te slopen is. Het zou super zijn als dit met een script op te lossen is. Eigenlijk zo gauw zij plakken deze macro wordt uitgevoerd voor een herstel van de opmaak.:)

Groetjes,

Richard

Sylvester,

Ik heb een macro opgenomen en die in die van jou gezet. Dit werkt maar heeft nog een nadeel. Telkens als ik in een cel wat verander wordt de macro uitgevoerd. Dus eigenlijk bij iedere wijziging. Hij mag dit dus alleen uitvoeren na commando plakken. Is dit mogelijk?

Groetjes,

Richard

Het bestandje is beveiligd > Ja ! Hoe kan men dan een volledige rij selecteren en knippen ?

Sylvester,

Ik heb een macro opgenomen en die in die van jou gezet. Dit werkt maar heeft nog een nadeel. Telkens als ik in een cel wat verander wordt de macro uitgevoerd. Dus eigenlijk bij iedere wijziging. Hij mag dit dus alleen uitvoeren na commando plakken. Is dit mogelijk?

Groetjes,

Richard

laat een zien wat je gemaakt hebt
groet sylvester

Het bestandje is beveiligd > Ja ! Hoe kan men dan een volledige rij selecteren en knippen ?

door meerdere cellen te selecteren met de muis gaat ook in beveiligde toestand. Het is dus niet een volledige rij.

je moet het bestand maar eens bekijken ww 1234

door meerdere cellen te selecteren met de muis gaat ook in beveiligde toestand. Het is dus niet een volledige rij.

Ik selecteer C12:J24 rechtermuisklik en dan " knippen " alles blijft gewoon staan :confused: ik kan niks kapot krijgen via knippen " , ik kan enkel wissen met de enter toets of inhoud wissen via rechter muisklik > de opmaak blijft behouden . Bij verkeerd wissen kan je nog steeds terug met de pijltjes knop , bij een macro zal dit ................

Ik selecteer C12:J24 rechtermuisklik en dan " knippen " alles blijft gewoon staan :confused: ik kan niks kapot krijgen via knippen " , ik kan enkel wissen met de enter toets of inhoud wissen via rechter muisklik > de opmaak blijft behouden . Bij verkeerd wissen kan je nog steeds terug met de pijltjes knop , bij een macro zal dit ................

Daniel,

JE moet op een regel blijven bv van c8:j8 dit selecteren en knippen dit dan plakken op c9:j9. Dan zie je dat bij regel 8 de lijnen weg zijn. En dit mag dus niet gebeuren.

Groetjes,

Richard

Daniel,

JE moet op een regel blijven bv van c8:j8 dit selecteren en knippen dit dan plakken op c9:j9. Dan zie je dat bij regel 8 de lijnen weg zijn. En dit mag dus niet gebeuren.

Groetjes,

Richard

regel 8 en 9 gaat niet sorry, neem hiervoor regel 12 en 13.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan