Knipperen van displays

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadSemtex

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Berichten
53
Hallo,

Ik heb geen idee hoe ik dit moet opzoeken op Google, laat staan duidelijk uitleggen. Ik gebruik een laptop (Asus N55SF met Windows 7 Professional 64-bit, Intel Core i7 2670QM 2,2GHz, 6GB RAM geheugen en een Nvidia GT555M Videokaart met driver versie 320.49) Nu heb ik tijdens het spelen van sommige games (Sonic & All-Stars Racing Transformed, Saints Row 2 bij hoge resolutie, Borderlands na en soms tijdens het spelen) dat mijn scherm telkens op zwart gaat met 2 verticale strepen die een beetje doen denken aan ruis aan de linkerkant van het scherm. Soms knippert die een paar keer en dan is er daarna niks aan de hand, soms blijft het scherm voor lange periodes op zwart staan. Het rare is, dat als ik mijn laptop verbind met een externe monitor, dat meestal alleen de externe monitor deze problemen vertoont en die van mijn laptop niet meer, terwijl als dat scherm dan op zwart staat, en ik koppel de externe monitor los, dan gaat mijn laptopscherm ook weer op zwart. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat iemand mij kan helpen

Alvast bedankt.

EDIT: Het is niet alleen tijdens gamen, maar soms ook als er een filmpje aan staat op Youtube, als ik iets aan het typen ben in Word of een nieuw tabblad open en dat soort dingen.
 
Laatst bewerkt:
Kun je van die beelden een printscreen maken?
Dus op printscreen drukken en dan in paint of ander tekenprogramma plakken.
Ziet dat er hetzelfde uit als wat jij ziet?
 
screenshot.jpg
Als ik een screenshot maak als het gebeurt op dat moment zie je gewoon m'n normale beeld.

Hier een foto die ik heb gemaakt met mn telefoon: IMG_20130915_222108.jpg

Op moment van schrijven is mijn 2e beeldscherm weer aan het flippen, en zojuist toen ik mijn laptop opstartte, knipperde het scherm ook al tijdens het bootlogo.
 
Begrijp ik het goed.
Je ziet het beeld wat je met je telefoon maakte. (het tweede in je post)
Terwijl dat met die gekleurde golf op je printscreen staat en het beeld is wat je eigenlijk zou willen of moeten zien?
 
Het rare is, dat als ik mijn laptop verbind met een externe monitor, dat meestal alleen de externe monitor deze problemen vertoont en die van mijn laptop niet meer, terwijl als dat scherm dan op zwart staat, en ik koppel de externe monitor los, dan gaat mijn laptopscherm ook weer op zwart.

Kijken of ik het begrijp.
Als je de externe monitor aansluit heb je beeld op scherm en monitor.
De monitor doet dan raar het beeldscherm niet.

Trek je de monitor uit terwijl die raar doet, dan doet je scherm raar dat wat de monitor op dat moment deed.

Klopt dat?
 
Ja klopt, maar mijn scherm doet ook raar als ik de monitor helemaal nog niet heb aangesloten, bijvoorbeeld ook als ik op school zit.
 
Heb je nog garantie?
Ik denk aan een los contact op de print of in een ic.

Geen garantie?
Durf je hem open te schroeven?
Ik zou dan alle connectoren schoon maken en gewoon eens op wat ic's duwen.
Baat het niet, het schaadt ook niet.

Aan driver problemen denk ik niet. Hij doet het goed en soms niet. Het videogedeelte is goed, want zelfs als het beeld niet goed is geeft de printscreen een goede weergave.
Ik zou zeggen, zonder dat ik veel verstand heb van de elektronica, het ligt aan de switch die schakelt tussen extern en intern beeldscherm.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je hem ergens in je buurt bij een goede vakman afgeeft en hem er na laat kijken.
Helaas kan je je verder ook niet helpen.
Ik zou het wel interessant vinden als het probleem opgelost is om te horen wat het nu was.
Dit ter lering.

Succes ermee.
 
Ik heb als het goed is nog garantie, laptop is 17 maanden oud. Als het is opgelost hoor je nog van me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan