Knipperend beeld laptop via hdmi aansluiting laptop op LG monitor(opeens?!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob06052014

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Ik heb opeens problemen met windows7 en mijn LG monitor. Als ik de de hdmi aansluiting gebruik van de laptop op de monitor is het het beeld/resolutie even goed, vervolgens gaat het beeld knipperen, op de laptop, en krijg ik geen verbinding meer met de lg monitor. Ik heb ook een andere aansluiting geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Een tweede monitor geprobeerd maar weer hetzelfde probleem. Koppel ik de monitor los van de laptop, keert het beeld weer terug op de laptop. Voordat dat dit optreedt begint het buissymbool even te draaien zeg maar, als ik escape druk krijg ik melding dat windows explorer niet gestart kan worden(hang melding). Hoe kan dit ? Opeens? Nooit geen problemen gehad en nu dus wel.
Waar kan dit aan liggen? Hoe groot is de kans dat mijn hdmi aansluiting van de laptop kapot is? Of is het software matig? Het beeld is in het begin wel goed , tot windows 7 zeg maar nog iets opstart, wat de melding veroorzaakt?
Kan ik dit ergens checken? Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ter aanvulling, sluit ik het laptop scherm, dan heb ik wel goed beeld op de monitor, doe ik het deksel weer open heb ik het probleem weer terug, flikkerend beeld op laptop, heel slecht, en monitor beeld is zwart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Geef aan om welke laptop het gaat enz.
Ik heb je vraag verplaatst naar een meer logische sectie.
Succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
Het klinkt mij in de oren als een warmte-probleem van de grafische chip.
Heb je die laptop ooit al eens stofvrij gemaakt sinds je hem hebt..?

laptop heeft blijkbaar moeite om twee schermen aan te sturen, als ik het laptop deksel sluit, heb ik een prima beeld op de monitor. Laat ik het deksel open heb ik het probleem weer, zwart scherm op monitor en vaak knipperend beeld op laptop. Dell Latitude
Het is laptop van mijn werk overigens. Gelukkig kan ik zo wel werken, met het deksel dicht.
Op het werk werk ik overigens niet met aansluiting via hdmi op laptop naar monitor, maar via vga aansluiting. Weet niet of ik dan hetzelfde probleem krijg(zit nu niet op het werk)

Zonder model- / typenummer is daar weinig over te zeggen.
Veel laptops die geen "losse" videokaart hebben maken gebruik van de grafische chip op moederbord of processor.
De HDMI-uitgang draait daarbij veelal op de chip in de cpu.
Aangezien je aangeeft dat dit "opeens" gebeurd ( en het dus blijkbaar voorheen wel probleemloos werkte ) lijkt het mij meer een driver-probleem hoewel een warmte-probleem ook niet uit te sluiten is, ook dat kan van de 1 op andere dag voor komen.

Om een driver-probleem uit te sluiten kun je een systeemherstel naar het laatste herstelpunt overwegen, is het dan opgelost dan is het duidelijk.
Zo niet, dan de zaak maar eens stofvrij maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan