Knipperend Wlan ledje op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Math Bovens

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2003
Ik ben een leek op dit gebied maar nu heb ik de volgende vraag of probleem!.

Ik ben in het bezit van een Speedtouch 510 modem en daar een Wireless Braodband Router merk ? op aangesloten zodat mijn zoon met zijn laptop wireless kan internetten en alles werkt prima.

Maar als hij zijn computer NIET heeft aanstaan knippert het WLAN ledje op de router er toch rustig op los.
Nu heb ik bij de buren navraag gedaan en die hebben een wireless modem kan het zijn dat ik hun signaal opvang en dat daarom het ledje lustig blijft doorknipperen en kan dit kwaad of is dit normaal.

Aan mijn router heb ik niks hoeven in te stellen alleen heb ik die firewall in de router geactiveerd en voor de verdere rest niets hoeven te doen het werkte allemaal direct.

Wie kan mij hier een antwoordt op geven of wat doe of heb ik niet goed staan.

Alvorens een alweterd hierop reageert :), als ik mijn pc afsluit (dus ook niet standby) blijft de router (niet draadloos) gewoon knipperen maar dan met één ledje (of hoe heet zoiets) minder. Iemand heeft mij eens uitgelegd dat het blijft communiceren met het (kabel)modem, dus óók die blijft knipperen.

Een 'alweterd' :) ben ik niet, maar ik had hetzelfde met een speedtouch 580 waar het wlan lampje van bleef knipperen. Het bleek dat twee huizen verder iemand ook wireless had.

Na het instellen van automatische kanaalkeuze was het knipperen over. De wireless kiest dan het kanaal dat het meest vrij is van storing.

Kanaal 1 t/m 13 worden in europa gebruikt, standaard staat kanaal 9 aan, als je auto gebruikt kiest ie waarschijnlijk kanaal 1.

Vr.Gr. Egel.

Wat is verschil tussen mijn ethernet adsl modem 510 en die 580 en waar kan ik op die Speedtouch modem zien op welk kanaal hij staat en waar dit te veranderen is en is dit mogelijk te veranderen bij dit modem.