Knipperend Wlan ledje op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Math Bovens

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2003
Ik ben een leek op dit gebied maar nu heb ik de volgende vraag of probleem!.

Ik ben in het bezit van een Speedtouch 510 modem en daar een Wireless Braodband Router merk ? op aangesloten zodat mijn zoon met zijn laptop wireless kan internetten en alles werkt prima.

Maar als hij zijn computer NIET heeft aanstaan knippert het WLAN ledje op de router er toch rustig op los.
Nu heb ik bij de buren navraag gedaan en die hebben een wireless modem kan het zijn dat ik hun signaal opvang en dat daarom het ledje lustig blijft doorknipperen en kan dit kwaad of is dit normaal.

Aan mijn router heb ik niks hoeven in te stellen alleen heb ik die firewall in de router geactiveerd en voor de verdere rest niets hoeven te doen het werkte allemaal direct.

Wie kan mij hier een antwoordt op geven of wat doe of heb ik niet goed staan.

Alvorens een alweterd hierop reageert :), als ik mijn pc afsluit (dus ook niet standby) blijft de router (niet draadloos) gewoon knipperen maar dan met één ledje (of hoe heet zoiets) minder. Iemand heeft mij eens uitgelegd dat het blijft communiceren met het (kabel)modem, dus óók die blijft knipperen.

Een 'alweterd' :) ben ik niet, maar ik had hetzelfde met een speedtouch 580 waar het wlan lampje van bleef knipperen. Het bleek dat twee huizen verder iemand ook wireless had.

Na het instellen van automatische kanaalkeuze was het knipperen over. De wireless kiest dan het kanaal dat het meest vrij is van storing.

Kanaal 1 t/m 13 worden in europa gebruikt, standaard staat kanaal 9 aan, als je auto gebruikt kiest ie waarschijnlijk kanaal 1.

Vr.Gr. Egel.

Wat is verschil tussen mijn ethernet adsl modem 510 en die 580 en waar kan ik op die Speedtouch modem zien op welk kanaal hij staat en waar dit te veranderen is en is dit mogelijk te veranderen bij dit modem.

Ik vermoed dat ik aan dat Speedtouch 510 modem niet veel kan instellen of veranderen maar het geknipper doet hij op die losse wireless router die er aan vastzit.
Mijn computer zit gewoon met kabel verbonden aan de router dus mijn computer is niet wireless alleen de laptop van mijn zoon en die werkt ook prima.

Want het gekke van dat hele router gebeuren is ik had alles volgens het boekje gedaan en ingevuld alles ok zou je denken maar jammer helaas geen verbinding met het internet.
Na veel geexperimenteer de hele handel gereset dus router niks ingevuld had ik ineens verbinding met het net.
Bij navraag bleek dat het een dynamische router te zijn de betekenis is me tot nu toe steeds onduidelijk maar alles werkte prima dus waar zou ik me dan nog druk om maken.
Totdat de buren wireless gingen internetten begon bij mij dat ledje te knipperen maar als het volgens jullie geen kwaad kan mag het voor mij gerust knipperen.
Maar als ik een manier weet om dit te voorkomen kan ik het ook niet achterwegen laten om het doen stoppen.

De 510 is adsl modem, firewall, router & netwerk switch.
De 580 is adsl modem, firewall, router & netwerk switch + ingebouwde wireless.

adsl modem: verbinding met het internet
firewall: schermt de apparatuur erachter af van het internet
router: verdeelt internet toegang over meerdere computers
netwerk switch: verbindt aangesloten computers onderling
(veel routers zijn tegelijkertijd ook netwerk switch)

Jij hebt de 510 + een losse wireless router. Beiden hebben waarschijnlijk een webinterface.

Op de 510 kun je inloggen met een browser via http://10.0.0.138
Op je losse wireless router? Dat ligt aan het merk en type, je kunt het vinden in het boekje dat je ervan hebt. Daar stel je dan automatische kanaalkeuze, of kanaal 1, in.

Hoe is de wireless beveiligd, gebruik je wpa?

Vr.Gr. Egel.

Uitleg begrepen was zeer duidelijk dank Egel.

Heb in het configuratie van mijn router heb ik die kanaal verwijzing gevonden en verandert nu reageert hij alleen als die laptop aanstaat dus dat is hopelijk goed paar keer getest blijft goed :D

Maar die WEP beveiliging wat ik op die router kan activeren houd in dat als ik hem aanzet heb ik op die laptop geen verbinding meer heb met het net is het einde oefening.
Dus dat moet ik ook weer uitzoeken hoe meer ik me er in verdiep des te meer opstakels kom ik tegen :confused:.

En zo'n WPA beveiliging hoe maakt men die

m.v.gr. Math

Als er Xp op de laptop staat en de router het ook ondersteund is wpa waarschijnlijk wel in te stellen.

- Wat is het merk en type van de router,
- wat is het besturingssysteem op de laptop,
- heeft de laptop een losse wireless adaptor, wat is het merk en type daarvan, of,
- is wireless ingebouwd.

Daarna is het een kwestie van bij de router en de laptop op de juiste plek dezelfde methode (wep of wpa) en hetzelfde wachtwoord in te vullen.

Vr.Gr. Egel.

Sorry dat ik zo laat reageer omdat mijn zoon zijn laptop mee heeft genomen naar zijn werk en deze is de hele week van huis.

Zoonlief gebruikt Windows 2000 op die laptop en wat die router betreft merk kan ik jammer genoeg niet achterhalen ook niet uit de handleiding die er bij zit staat geen fabrikant dus daar moet ik passen.
Dat wireless gedeelte in die laptop is een Edimax kaartje wat hij erin doet.
In die router kan ik wel die WEP beveiliging instellen maar als ik dat doe vindt hij die laptop niet meer en is er geen verbinding meer dus moet ik eens bij de handleiding van dat Edimax kaartje eens kijken.

Trouwens dat geknipper is nu weg heb in die router een ander kanaal in kunnen stellen en het knippert nu alleen als hij met die laptop bezig is dus dat is nu in orde. bedankt voor de aanwijzing.

Laatst bewerkt:
Beste mensen ik heb in de handleiding van die Edimax kaart gesnuffeld en daar de mogelijkheid gevonden om hem te beveiligen met WEP in de router en op de onvanger van die laptop en nu werkt het wel had gewoon die laptop niet goed geconfigureerd dit is nu opgelost gelukkig.
Het heeft me wel wat grijze haren er bij bezorgd maar het werkt nu gelukkig goed en die beveiliging staat nu ook goed ben eens benieuwd.

ik wil de mensen die me geholpen hebben danken voor jullie suggesties.

als ik mijn pc uit heb dan flikkert hij soms ook de oranje lampje maar dat betekent bij mij alleen maar dat hij verbind zoekt .....

Maar het probleem kan inderdaad wel zijn dat de buren van hem via zijn internet gaan surfen dus je moet wel je firewall aanzetten....

heb ik zelf ook gehad toen kon ik niet internetten maar ben ik via de overburen gaan internetten :thumb: :p

Fastboy bedankt voor je reactie het knipperen is nu opgelost en heb hem wep beveiligd ik hoop dat dit genoeg is ik kan alleen in mijn router een WEP beveiliging maken en dat heb ik gedaan en alles werkt nu zoals ik als mijn zoon wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan