Knipperende batterij indicator Dall lattitude

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo HelpMij-ers,

De titel van deze topic is een beetje beknopt, dus ik zal het zo goed mogelijk uitleggen. Het gaat om de laptop van mijn ouders.
Het gaat hier om een Dell Lattitude D600. Een oud beestje ( is van 2005 ) maar gezien mijn ouders er alleen op internetbankieren, en e-mail checken, is hij daarvoor prima geschikt. Windows 7 is er op geinstalleerd.

Vorige week viel de laptop uit tijdens lang gebruik, wat kan kloppen want de batterij was toen leeg, tot zover niets bijzonders. Toen de oplader erin gedaan, en een paar uurtjes op laten laden ( niet aan gezet ).

Toen merkte ik op dat de batterij indicator niet normaal langzaam groen knipperde ( batterij laden ), maar snel 4 keer oranje, en 1 keer groen. Dit doet hij ook als nu de laptop gewoon aangezet word. Windows meldde ook rechts onderin dat we moesten overwegen om de batterij te vervangen. De batterij is echter nog in prima staat, laad gewoon op, en de laptop fungeerd ook prima als hij aan staat zonder lader. De melding heb ik inmiddels weg gehaald, maar het indicatortje op de laptop zelf blijft gewoon de foutcode knipperen. De batterij is getest, en is nog in prima staat.

Verder heb ik het volgende nog gedaan aan de hand van wat tips die ik op internet heb kunnen ontdekken: Batterij eruit halen, en 10 a 15 minuten wachten, dan weer erin, geen resultaat. Een ander zei om eventueel de BIOS te updaten, ik had mijn bedenkingen, maar via de officiele dell website een nieuwe versie van de BIOS wel met succes geinstalleerd, maar ook hierbij geen resultaat kwa batterij problemen. De batterij wederom leeg laten lopen door de laptop te gebruiken totdat ie weer uitvalt. Wederom geen resultaat.

Kortom ik zit aardig zonder opties nu, Een andere batterij kopen lijkt me op zich nog onnodig omdat deze nog prima werkt als vanouds. Het gaat me nu erom om dat die indicator niet zo blijft knipperen.

Mocht ik kwa informatie wat vergeten zijn, hoor ik het graag natuurlijk :).
 
Laatst bewerkt:
Dag Borrelnoot,
Afwisselend oranje-groen betekent denk ik dat een cel in de batterij te warm wordt. Aan de andere kant, temperatuur voelers zijn wel eens defect. Vanwege het gevaar van Lithium, dat deze batterijen een brandbom worden, zou ik eens goed aan de hele accu voelen bij gebruik en tijdens het laden. Geen hete plek te vinden, ruik er dan ook aan. Er mag natuurlijk geen kortsluiting geconstateerd worden. Een aantal anderen melden op Internet de zelfde onverklaarbare oranje-groene signalen. Hier wordt afplakken van het lampje als optie genoemd.

Pagina 80 van de Gebruikers Handleiding bespreekt de betekenis van knipperende batterij indicator lampjes:

ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-prod...e_laptop/latitude-d600_user's guide_en-us.pdf
 
Laatst bewerkt:
Hoi, wegens drukte kan ik nu pas reageren, mijn excuus :eek:

Ik heb een printscreen toegevoegd aan dit bericht van Batteryinfoview wat tobiastheebe heeft voorgesteld. Tijdens het maken van de screenshot was de batterij niet volledig opgeladen overigens, wat kan kloppen, was er zelf niet aan toegekomen.

batterij.jpg

Overigens is het wel zo dat deze laptop is "ontworpen " voor windows xp. Toen XP niet meer werd ondersteund, en mijn ouders niet het geld hebben om alleen daarvoor een nieuwe te kopen, heb ik toen windows 7 erop gezet ( plus extra RAM geheugen erbij gezet ), Windows 7 heb ik zo aangepast Dat alleen de zeer belangrijke services meestarten van windows zelf, en de anti virus ( panda ) die niet te zwaar was voor deze laptop. Maar het is wel merkbaar dat windows 7 iets meer van de batterij vraagt dan xp, maar dit was nooit echt een probleem geweest. Of zal windows 7 toch wat schade hebben aangebracht ? Stel ik zou XP weer erop zetten, is dan dit probleem opgelost ?

@ Alfred, De batterij zelf word niet warm tijdens gebruik, tijdens laden heb ik ook niets vreemds opgemerkt als in extreme warmte, of nare / rare geurtjes. Dat pdfje zal ik eens uitgebreid bestuderen :).
 
Je hebt je ervan verzekerd dat er geen brandgevaar is en het probleem van onverklaarbare foutmeldingen van lampjes doet zich bij anderen ook voor. Gebruik de batterij daarom gewoon op en plak tijdelijk iets over het lampje. Alfred 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan