knipperende cursor verdwijnt uit Word 97

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
(Word 97)

Gewoon aan het typen in Word 97. Na plm 4-5 regels getypt te hebben, schokt de cursor wat en verdwijnt ie geheel uit beeld, zodat je niet weet waar je zit te typen. Heel lastig.

Heb al een nieuwe normal.dot gemaakt, pc herstart. Probleem blijft.

Wie weet hoe dat kan?

Laatst bewerkt:
nee, helaas niet!
Weet jij misschien wat te doen?

Controleer of grammaticacontrole tijdens typen aanstaat.
Dit uitzetten lost meestal het probleem op.

Ik weet dat grammaticacontrole aan staat, maar kun je me uitleggen wat dat met het verdwijnen van de cursor van doen heeft?
Ik zie de link eerlijk gezegd niet.

Ook hebben deze mensen graag grammaticacontrole aan staan, omdat ze het typen ook nog onder de knie moeten krijgen en dus veel fouten typen.

Maar anderzijds, als je overtuigd bent dat dit de cursor in beeld houdt weegt het daar niet tegenop.

Andere vraag: zou het iets te maken kunnen hebben met dat office niet goed geinstaalleerd is en opnieuw installeren dus een oplossing zou kunnen zijn?

Hoi,

Wanneer je de spelling- en grammaticacontrole (vooral dat laatste) tijdens het typen aan hebt staan wordt voortdurend (bij elke letter die je typt) gecontroleerd of je dat 'goed' doet.
Het heeft met geheugencapaciteit van je computer te maken.
W.s. heb je het probleem op een al wat oudere computer, met weinig RAM, ofwel 'werkgeheugen' .... ???
Hoe groter je document, hoe ernstiger het probleem; omdat jij het al hebt bij 5 regels 'tikwerk' dus w.s. een pc met (te) weinig werkgeheugen.
Persoonlijk vind ik die 'krangeltjes' irritant, dus heb spelling- en grammatica standaard uit staan en gebruik de hiervoor geschikte knop links van de 'knipknop' op de standaardwerkbalk.
menu: Extra > Opties; tabblad spelling en grammatica en hier vervolgens de vinkjes weghalen bij "spelling - en grammaticacontrole tijdens typen".

Succes, Teun

Het betreft overigens een pc van ruim één jaar oud met voldoende geheugen (256Mb) op W98. Geen internetverbinding (dus) ook geen antivirusprogramma. PC wordt slechts voor Patience en Word gebruikt.

Ik begrijp nu de link, alleen niet hoe dat "geheugentekort" nu in ene is ontstaan. Maar afijn, ik ga wel bij ze langs om te kijken of het uitzetten van.. resultaat heeft.
Laat het hier binnenkort wel even weten.
Bedankt voor zover, allemaal.

Hallo Joost,

nee, het is niet alleen rechts bij de schuifbalk, maar als je na 4-5 regels gewoon tekst doortypt of een Enter geeft om verder te gaan, flikkert de I cursor en is meteen daarna helemaal verdwenen.

en over je link: helaas mijn Engels...

Edit: Beeld, Afdrukweergave.

Hai Marianne, :D

Wat is de OS van het systeem waar 97 op draait?

Ik kwam enkele vergelijkbare topics tegen welke op ME draaien...Is dat hier ook het geval?

See Yah! :thumb:

Dit is volgens mij een mogelijke oorzaak: (Een quote van Word MVP Beth Melton)
Hi Bob,

The problem is your mouse pointer is an I-beam pointer in the gray area
behind the document and blends in. They changed this behavior in Word 2000.

So for Word 97 users, the advice we have is to try different mouse pointers
or use a Display theme, such as Eggplant, that alters the gray color.
Unfortunately this isn't an Item you can change directly in the Display
Properties.
Vertaling:

Het probleem zit hem in de muisaanwijzer welke I-vormige wordt en daardoor wegvalt/opgaat in de grijze achtergrond van het Word document. (Zie grijze rand om het document) Dit gedrag is aangepast in Word 2000

Voor Word 97 gebruikers word geadviseerd dat zij verschillende muisaanwijzers uitproberen. (in de muisopties)
Een andere optie is het wijzigen van het Windows thema, vb: “Eggplant” welke een andere grijsschaal gebruikt.

Helaas valt dit niet eenvoudig aan te passen via de monitor eigenschappen.

Wellicht kun je dit even uittesten?

See Yah! ;)

Tja Joost, ik denk toch dat je het niet helemaal vat...
Het verdwijnen van de Icursor gebeurt niet in de rand, maar gewoon in het document zelf!

Juist de muisaanwijzer verdwijnt niet, maar de knipperende cursor. Duidelijk zo?

Zoals eerder al vermeld gaat het om W98.

Ik vat hem prima hoor. Helaas kan ik alleen niet zien wat jij daar te zien krijgt. (mijn Office 97 kent dit probleem niet)

Vandaar dat ik jou alle mogelijke opties toon welke ik vindt..;)
Overigens ben ik de optie van Jan & Teun ook al tegengekomen dus zou ook niet staan te kijken als de processor/werkgeheugen snelheid de boosdoener is...

Maar zoals altijd zoeken we weer lekker verders...
Ps dat je had gezegd dat heet 98 was....(heb ik overheen gelezen)
:o

Weer eens wat gevonden.
Heeft deze pc ook Antivirus..en zo ja Norton?

Als dat zo is probeer de Office-plugin eens uit te schakelen. Deze valt Word nogal met veel dingen lastig…

See Yah! ;)

Volgens enkele kan het ook aan je grafische kaart liggen. En zou je de hardwareversnelling even uit moeten zetten om te kijken of dit scheelt. (En checken bij de leverancier of ie toevallig nog een update heb liggen voor die driver)

Andere topics wijzen weer op het spelen met de snelheid van de cursor in de muisopties.

See Yah! ;)

Tjonge, veel mogelijkheden Joost.

Het is een pc van 70+ mensen die geen internetvebinding hebben, geen antivirusprog draaien en enkel paar kaartspelletjes en Word erop hebben staan.

Waar kan ik het best mee beginnen?

Dan zou ik de hardware opties eerst uitproberen:
* Hardwareversnelling
* Cursor snelheid (muisopties)

See Yah! :thumb: (tommorow)

Wat heb ik gedaan:

hardwareversnelling aangepast.
spelling- en grammaticacontrole uit gezet.

Resultaat: probleem opgelost.

Bedankt voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan