Opgelost Knipperende monitor

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

MootjeT63

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2013
Sinds een paar maanden gaat mijn monitor steeds uit en dan weer aan. Heb de HDMI kabel vernieuwd, maakt geen verschil.

Mijn zoon werkt op een dagbesteding die computers nakijkt. Daar zei iemand dat het aan een bepaalde update van windows zou kunnen liggen maar ze wisten niet welke. Ook kan ik er geen informatie over vinden. Ze kunnen er helaas niet naar kijken voor me want ik woon in Delft en zij zitten in Purmerend, en om nou de pc plus monitor met de trein naar Purmerend te brengen, en dan nog eens 45 minuten ermee te moeten lopen is voor mij te moeilijk.

Het zou natuurlijk aan de monitor zelf kunnen liggen... die is inmiddels ook zo'n 7 tot 8 jaar oud. En die begint soms knipperende horizontale streepjes te vertonen.

Waar het zo'n 2 weken geleden nog af en toe was, dat uitgaan en weer aan, is het nu soms wel eens om de paar minuten dus ik word er goed gek van. Ik heb helaas geen geld voor een nieuwe monitor, dus zou ik een oude nieuwe moeten kopen oftewel een tweedehandse.

Maar voordat ik een andere koop, wil ik eerst graag van jullie weten of het met een windows update te maken zou kunnen hebben.

Alvast bedankt!

Kan je niet eerst van iemand een monitor lenen om te proberen of dat het probleem verhelpt?

Instellingen > Systeem > Beeldscherm > Geavanceerde beeldscherminstellingen en zet de vernieuwingsfrequentie lager.

Post 1 nog eens gelezen en ik was nog niet goed wakker maar heeft n.m.m. niets met Windows Updates te maken. De monitor is volgens mij defect/versleten en er moet een nieuwe/tweedehandse komen. Mogelijk heeft de kringloop nog een aanbieding.

Heb de HDMI kabel vernieuwd
Kan ook het probleem veroorzaken ondanks een andere.

Om te testen is of deze aan een andere PC hangen of wat al was geopperd, een andere monitor aan die PC hangen.

Iets dergelijks een paar jaar geleden gehad waarbij een betere HDMI kabel het toen oploste alhoewel de monitor het een paar weken geleden het begeven heeft na 12 jaar.

Hartelijk bedankt voor het meedenken. Het probleem is opgelost, althans voor nu. De monitor blijft natuurlijk oud(er). Maar ik heb een andere stroomkabel erop gezet en nu gaat het stukken beter. Stom eigenlijk, zit je van alles te bedenken en denkt niet aan iets eenvoudigs als een stroomkabel! Ik ga wel eind van de maand kijken naar een andere monitor pfff.

Maar ik ben in ieder geval wel ietsje blijer.

Kan ook het probleem veroorzaken ondanks een andere.

Om te testen is of deze aan een andere PC hangen of wat al was geopperd, een andere monitor aan die PC hangen.

Iets dergelijks een paar jaar geleden gehad waarbij een betere HDMI kabel het toen oploste alhoewel de monitor het een paar weken geleden het begeven heeft na 12 jaar.
Had alleen een nog oudere monitor met een andere aansluiting. En een andere pc, daarvan heb ik alleen een kapotte :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan