Knipperent beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vapor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Hoi

Ik heb wat hulp nodig.

Bij een aantal spellen (vooral oudere) heb ik een knipperend beeld.
Het is meestal niet het hele beeld, maar vaak de "menus" rondom het beeld.
Bijv bij gangsters 2 waar je je gangsters enzo selecteert, knippert. Het "actie" gebied waar je op klikt en speelt etc heeft nergens last van.
Ik zal kijken of ik een filmpje kan maken.

Nieuwe drivers enzo maakte niks uit.
zelfs een OS reinstall maakte niks uit.
Ik heb dit probleem al een tijdje met xp vista en nu ook bij seven.
Temperatuur is het volgens mij ook niet omdat hij het al gelijk bij het opstarten van het spel doet (new game/load game etc menu) en bij bijv overlord 2 heb ik nergens last van.

Ik heb een beetje het id dat het aan mijn video kaart ligt.
ik heb een radeon hd4870 x2 en ik heb van de week de spellen zonder probleem gespeelt op een andere computer met een gewone hd 4870.
Misschien dat de oudere spellen en dual core niet samen gaan?
Ik hoop dat het ergens aan mijn instellingen ligt want ik zou graag nog gangsters of shogun etc kunnen spelen.

Mvg Tom

Dat van oudere spellen een een Dual Core is het niet.
Ik speel zelf Medal of Honor Allied Assault nog wel eens. Dat is een echte oud spel xD
En ik draai hem op een Quad-Core.

Ik denk dan toch dat het je video kaart is .. ook al spreek je dat zelf tegen omdat je van de week nog normaal hebt kunnen spelen.
Maar dat lijkt me wel het meest logisch.

Heb je het alleen bij games? Het knippert niet op je bureaublad of zo?

Ben het alleen bij spellen tegen gekomen.

Met dual core bedoelde ik de videokaart.
Waarop het wel goed werkte was een andere computer met "dezelfde" videokaart maar dan een single core.

Ik zou een andere videokaart kunnen proberen, maar die heb ik niet zo liggen en om er nu 1 te kopen alleen om te proberen of het misschien werkt doe ik liever niet.

kan je niet ergens instellen om het spel op 1 video kaart te laten draaien? ik heb daar ooit eens van gehoord maar ik heb maar 1 kaartje, nooit voor nagekeken dus.

misschien dat google je met deze insteek aan een antwoord helpt.

Een hd4870 x2 videokaart is gewoon 1 videokaart, met twee GPU's. Mogelijk kan de TS proberen het spel op 1 cpu core te laten werken.
Taakbeheer > game.exe > met rechts klikken en de affiniteit instellen op 1 core,

Bedankt voor de hulp.

Ik heb het geprobeert maar dat maakte jammer genoeg geen verschil.

Is er ook een mogelijkheid om de videokaart op 1 core te laten draaien?

Op een GPU draaien?
Dat weet ik niet zeker, maar je kan hem iniedergeval terugklokken naar de snelheid van 1 GPU.
Overigens zou dat heel jammer zijn van je kaart, want dan had je net zo goed gewoon de 4870 HD kunnen kopen, en dat is dus eigenlijk gewoon geld weggooien.

Terugklokken kan wel, het is vooral bij oude spellen en dan is zelfs een hd4870 al veel meer dan voldoende.
Zet hem wel weer gewoon terug naar volle snelheid als ik wat nieuwers speel.

Maar terugklokken werkte helaas ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan