Knipperlichtje bij opstarten Windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertO

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Hallo,
Ik heb pas windows 98 SE geinstalleerd op mijn harde schijf.
In een computer met Pentium III 450 mhz, 400 mb RAM, 80gb harde schijf. Ik wil hierop films, dvd's, etcetera kunnen bekijken..
Maar, als ik windows 98 opstart, geeft hij uiteindelijk een knipperbalkje weer, en doet hij verder niks meer, ook als ik wacht. Hij start nog wel op in veilige modus, maar daar kan ik niet veel mee... (heb ik al een hoop mee geprobeerd)

Weet iemand wat ik hiermee aan moet? :(

mvg
Geert

Ik denk dat Windows of je harde schijf is overleden. Je kan nog het volgende proberen: installeer windows opnieuw maar verwijder eerst de partities en formateer vervolgens de harde schijf opnieuw. 80GB is dacht ik teveel voor veel oude Biossen, dus je moet speciale software (verkrijgbaar bij de leverancier van je harde schijf) gebruiken.

Verwacht verder niet teveel van dit racemonster: films bekijken gat niet vloeiend, daar is de computer te langzaam voor...

Succes ermee,
....Lutz

Ik heb precies het zelfde systeem, behalve dat ik eerst 320MB ram had, en Windows 2000.
Ik bekeek DVD's in PowerDVD 4, en dat ging perfect, zonder stotterend beeld er tussen door!
De meegeleverde PowerDVD 5 gaf wel problemen, met het geluid, maar nader ik XP had, draaide deze ook perfect.
Als je de pc wilt gebruiken, voor het bekijken van films, zou ik gaan voor een stabieler systeem, 2000 of XP. Deze lopen niet sloom, als jou gegevens kloppen.

Pentium III 450 mhz
(Bij XP is het aanbevolen om 300Mhz processor te hebben)
400 mb RAM
(Bij XP is het aanbevolen om 128MB ram te hebben, mijn ervaring draait XP pas echt goed op 320MB ram geheugen)
80gb harde schijf
(XP vereist minimaal 1,5GB HD ruimte, en het is aanbevolen om een 6GB hdd te hebben)

Jou pc zou dus XP aankunnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan