• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop aanmaken om aantallen te turfen dmv een klik

Status
Niet open voor verdere reacties.

htfaber

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Goedemiddag,

Ik heb een waarschijnlijk klein probleem, maar ik kan via de zoekfunctie maar niet mijn antwoord vinden.

Ik wil graag een verschillende knoppen maken in Excel die bijhouden hoe vaak ik op de knop klik. Zo kan ik verschillende items turfen.

In het bijgevoegde bestand zie je links de verschillende codes die ik wil turfen. In rij C en F wil ik een knop om op te tellen en in rij D en G een knop om per klik één af te trekken. De aantallen wil ik dan in rij I en J terug vinden.

ie: ik klik drie keer op C4 en een keer op D4, dan wil ik dat er '3' staat in cel I4.

Ik ben al iets verder, namelijk;
- via de werkbalk 'Formulieren' kan je een knop aanmaken in de excel sheet.
- vervolgens kan je een macro maken in de vorm van;
Sub CommandButton1_Click()
Range("I1").Value = Range("I1").Value + 1
End Sub

De volgende vraag blijft over;
is er een mogelijkheid om makkelijk veel van deze knoppen te maken met een formule verwijzend naar een verschillende rij?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet erg ver gevorderd wat Excel betreft dus misschien kan het makkelijker dan dit.

Ik heb knoppen gemaakt voor optellen en aftrekken, dmv een macro word dan naar de cellen daarnaast verwezen welke nieuwe waarde hij moet plakken onder het totaal.

Nadeel je moet voor elke regel knoppen maken en de code hierop doorvoeren.

Groet Wouter

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan