Knop aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yaryd

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Beste iedereen,

Mijn programma bestaat uit meerdere modules die elk hun macronaam hebben.
Hoe kan ik onder 1 enkele knop (AutoCad 2004) mijn Invulvenster laten verschijnen en al die macro's laten lopen.

PS. de knop aanmaken is geen probleem hoor, enkel die macro's onder die ene knop krijgen

Met vriendelijke groet,

Yaryd

yaryd,

Kun je dat niet met gegevensvalidatie doen?

Verplaats alle macro's in de verschillende modules naar de userformmodule. (met knippen en plakken bijvoorbeeld.)

Verplaats alle macro's in de verschillende modules naar de userformmodule. (met knippen en plakken bijvoorbeeld.)

Hoe bedoelt u? mijn codes (om tekening te maken) die in de modules staan naar mijn Userformmodule verplaatsen?

Met vriendelijke groet,

Yaryd

Dat gaat niet e,.

ik heb alles juist in modules geplaatst om overzichtelijk te werken en omdat alles te groot kwam. maar in mijn module van mijn Userform roep ik al die verschillende modules op.

Met vriendelijke groet,

Yaryd

Dan heb je waarschijnlijk veel te 'breedsprakig' geprogrammeerd.
met de macro: userform1.show start je je gebruikersformulier.
Koppel die macro aan die ene knop waar je het over had en klaar ben je.

PS. loop jij stage, en zo ja krijg je dan ook enige begeleiding ?

Ja, ik loop stage en dat kan zijn dat ik zeer breed heb geprogrammeerd, het is uiteindelijk mijn eerste grote opdracht i.v.m. VBA.

maar ik had al een paar dingen geprobeerd ivm die knop, en het wilde maar niet lukken, daarme heb ik het op dit forum eens vermeld.

Ja, ik krijg inderdaad begeleiding, maar hier op stage is iedereen nog leek als het op VBA aankomt.

Voor wat vroeg u dat?

Met vriendelijke groet,
yaryd

Hoe kun je begeleid worden als een begeleider minder van wat je doet afweet dan jij ?
Zet in autocad die knop, dubbelklik in de ontwerpmodus op die knop en dan plaats je tussen Private Sub Commandbutton1_Click() en End Sub de opdracht Userform1.show:

Code:
Private Sub Commandbutton1_Click() 
  Userform1.show
End Sub

Mijn begeleider stond dan bv. in voor de verdere informatie qua constructie enzo, en ik moet ook zeggen, we hadden afgesproken met alle stagiairs die een VBA opdracht hebben, email adressen uit te wisselen en zo ook informatie aan elkaar te verlenen. Ook heb ik veel hulp gekregen via dit forum en Cadsite.

Met vriendelijke groet,

yaryd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan