Knop Afsluiten verdwenen in opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Lof

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Sinds de update van XP, is in het startscherm met de gebruikersaccounts, linksonder de (rode) knop 'Afsluiten' verdwenen.
Wie weet hoe ik hem terugkrijg?

Ik kan wel afluiten als ik naar een gebruiker toe ga natuurlijk, maar in het keuzescherm met gebruikers is hij dus weg, erg storend!

Is daar een registerwijziging voor nodig misschien? (welke dan)

Sinds de update van XP, is in het startscherm met de gebruikersaccounts, linksonder de (rode) knop 'Afsluiten' verdwenen.
Wie weet hoe ik hem terugkrijg?

Ik kan wel afluiten als ik naar een gebruiker toe ga natuurlijk, maar in het keuzescherm met gebruikers is hij dus weg, erg storend!

Is daar een registerwijziging voor nodig misschien? (welke dan)

Voor XP Professional zou je dit kunnen proberen? Afsluiten kan verborgen zijn door de beveiligingsinstellingen.

Ga naar Start en dan Uitvoeren. Als uitvoeren er niet staat, duw je op je toetsenbord Windows-vlag+R.
Typ dan gpedit.msc en duw Enter.
Klik door naar Gebruikersconfiguratie>Beheersjablonen>Menu Start&Taakbalk.
Zoek in de lijst de instelling "De opdracht afsluiten verwijderen en andere gebruikswijzen verhinderen", dubbelklik erop, kies Uitgeschakeld en klik OK.
De knop zou terug moeten zijn.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Kijk hier even.

Pasja, dat had ik natuurlijk gelijk gevonden.
Ik bedoel echt in het startscherm met het overzicht van de verschillende gebruikers, niet bij een individuele gebruiker.
Toch bedankt voor het medenken.

Voor XP Professional zou je dit kunnen proberen? Afsluiten kan verborgen zijn door de beveiligingsinstellingen.

Ga naar Start en dan Uitvoeren. Als uitvoeren er niet staat, duw je op je toetsenbord Windows-vlag+R.
Zoek in de lijst de instelling "De opdracht afsluiten verwijderen en andere gebruikswijzen verhinderen", dubbelklik erop, kies Uitgeschakeld en klik OK.

Grtz.

FunZip,
Dat kan wat zijn die beveiligingsinstellingen.
Ik heb echter XP Home...
Ga toch even zoeken wat ik op dit gebied kan bereiken.
thx

Grtz.

Heel jammer.
Met mijn XP Home versie lukt dat dus niet. XP meldt dan dat hij gpedit.msc niet kan vinden. :(
Iemand nog ander een idee?

Probleem opgelost!

Had ik gezien ja, maar dat gaat over de verdwenen 'Start-Uitvoeren' mogelijkheid.
Mijn knop Afsluiten op het scherm met accounts is dus weg...
Is iets anders.

Ben er nog niet uit.

Ik heb het met hulp van de zoekmachines uiteindelijk opgelost. Het gaat allemaal om de key in het register met de naam: 'shutdownwithoutlogon'

ShutdownWithoutLogon
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Data type
Range
Default value

REG_SZ 0 | 1

Windows 2000 Server: 0 Windows 2000 Professional: 1

Description

Determines whether the Shutdown button in the Log On to Windows dialog box is enabled. The Log On to Windows dialog box appears when the user is logging on to Windows 2000. The Shutdown button lets users stop the operating system without logging on or turning off power to the computer.

Value Meaning

0 The Shutdown button is disabled. It still appears in the Log On to Windows dialog box, but it is dimmed and does not operate.

1 The Shutdown button is enabled.

Andserom kan trouwens ook:
http://www.techzine.nl/tweaks/487/Knop-uitschakelen-in-welkomstscherm-verwijderen.html

Bedankt toch voor de hulp allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan