Knop 'Bekijk winkelwagen' aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik ben nieuw in website maken en ben bezig met een webshop in Wordpresss.
Ik gebruik daarvoor de Woocommerce plugin.

De shop begint inmiddels al wat te worden en heb wat geexperimenterd met de winkelmand bekijken overslaan. (dat is inmiddels gelukt)

Echter blijft nu na het bestellen van een product wel de knop "bekijk winkelmand" staan. Ik heb die knop wel aan weten te passen dat als je erop klikt direct naar "afrekenen ' gaat.
Ik kan echter nergens vinden hoe ik de tekst op die knop verwijder.
de knop komt tevoorschijn als je dus het artikel in de winkelwagen hebt gedaan op de pagina /products/

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb al een paar code`s geplakt in de Thema bestand editor.Maar geen van die veranderde de tekst in deze knop.

Als ik erop google zou onderstaande code de oplossing moeten zijn maar die werkt toch niet.
Code:
add_filter( 'woocommerce_product_add_to_cart_text', 
    'woo_custom_product_add_to_cart_text' ); 
  function woo_custom_product_add_to_cart_text() { 
  return __( 'My Cart', 'woocommerce' ); 
}

Bijlagen

• winkelwagen.png
    winkelwagen.png
    11,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Al in je theme bestanden gekeken?

Hier bedoel je?

Wat zou ik daar moeten bekijken?

Bijlagen

• thema.png
    thema.png
    6,4 KB · Weergaven: 20
Thanks ik heb daar nu verschillende codes in geplakt maar de tekst op mijn button "Bekijk winkelwagen" word maar niet aangepast.
Wel steeds de knop ernaast waarin staat "plaats in winkel wagen" (maar die is juist goed.)

Omdat ik het proces van winkelwagen bekijken heb overgeslagen heb wil ik dus die tekst in kde knop "Bekijk winkelwagen" aanpassen naar "afrekenen"

zo heb ik het nu dus in de functions.php staan.(maar die is dus niet voor de juiste knop)

Bijlagen

• functions.php.png
    functions.php.png
    50,4 KB · Weergaven: 20
  • winkelwagen.png
    winkelwagen.png
    11,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Kan je niet de theme bestanden doorzoeken op die text?
Of anders met een LIKE query in je database.

Nee, doorzoeken op tekst in de bestanden lukt helaas niet.

Raar he, het moet toch ergens vandaan komen. De link aan de knop staat wel goed want die gaat naar afrekenen.
Dan moet die tekst toch ook ergens staan zou je zeggen.:shocked:

Bijlagen

• Bekijk.png
    Bekijk.png
    18,8 KB · Weergaven: 14
Zelf heb ik geen ervaring met WooCommerce maar zou dit helpen
PHP:
add_filter( 'woocommerce_product_add_to_cart_text',
  'Voeg toe aan mandje' );

function woo_custom_product_add_to_cart_text() {
  return __( 'My Cart', 'Mijn mandje' );
}

nppl.jpg

Mogelijk alleen naar "custom" teksten zoeken zoals woo_custom_xxxxxx_xxxxx

Laatst bewerkt:
De code van bron had ik al eens eerder geprobeerd (via google) maar zonder resultaat.
Ik snap er niks van hoor.

Ik heb het oa op deze locatie in de functions.php geplakt.

Ik zoek dmv het inloggen in de portal van waar de site staat en daar naar DirectAdmin en dan naar de locatie zoals in de bijlage.(ik heb Notepad+ maar dat word lastig zoeken denk ik als de bestanden in de cloud staan)Niet op eigen locatie dus.

Excuus als het een beetje knullig klinkt maar beter weet ik nog ff niet.

Tekst blijft iig nog steeds onveranderd in de button 'bekijk de winkelwagen' :rolleyes:

edit: laatste folder valt weg in het plaatje maar dat is Blocksy

p.s Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben :thumb:

Bijlagen

• Files.png
    Files.png
    9,6 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
DirectAdmin is niet echt bedoeld voor programmeren en het aanpassen van code. Gebruik liever (S)FTP.

Download de code, open Wordpress als project in je editor, en zoek daarin.

Laatst bewerkt:
oke, maar ik heb de code ook geplakt in de thema bestand editor onder weergave in wordpress.

Dat wekte ook voor de code om de aantallen (het aantal artikelen, die tussen haakjes staan) weg te krijgen die achter een categorie stonden.

Maar zit ik op een verkeerde locatie om de code te plakken?

Niet de verkeerde plek, maar de editor is niet bedoeld voor het grove aanpas werk. Gebruik gewoon (S)FTP. Dan kan je makkelijk ook bestanden downloaden als backup. Met een goede editor wordt je ook gewaarschuwd voor fouten.

Als ik de editor in DirectAdmin gebruik, is het enkel voor een configuratie-dingetje.

Het is begrijpelijk dat FTP, Notepad++ of WP/WooCommerce lokaal op je pc, enzovoort nieuw is en niet een 123'tje. In het kort is dit de makkelijkst manier:

Met een FTP programma (FileZilla Client) kan je alle WP/WooCommerce mappen en bestanden downloaden naar een lege map op je pc. De FTP inloggegevens heb je van je host provider gekregen.

Op je pc kan je met Notepad++ zoeken naar teksten.

Na eventuele wijzigingen in een bestand kan je dat bestand uploaden in een custom theme.
Als je de wijzigingen opslaat in het originele bestand dat gaan de wijzigingen verloren bij een upgrade.

Phoe..... dat is wel aardig wat bij elkaar wat jullie daar roepen. FTP, Filezilla, Notepad++ custom folders....

Dit kan dus echt niet? Ziet er wel uit alsof het zo gebruikt kan worden.

Niet dat ik niet welwillend ben hoor maar ik wil gewoon een (kleine) aanpassing aan tekst van een knop doen en meer niet. (vooralsnog):love:

Had er nojg graag een printscreen bij gedaan maar lijkt wel of na de update van deze site dat niet meer werkt.

Maar ik vrees, ondanks jullie (fantasxtische) hulp ik er niet uit ga komen.:confused:

Laatst bewerkt:
Dit kan dus echt niet? Ziet er wel uit alsof het zo gebruikt kan worden.
De eenvoudigste manier is met behulp van plugin Loco Translate.

Je kan eventueel ook kijken naar programma PoEdit (Filezilla FTP Client nodig)

Redenen dat je "verkeerde woorden" blijft zien.
- een aanvullende plugin voor WooCommerce zet jouw wijziging weer terug naar standaard tekst.
- probeer een Ctrl+F5 refresh om alle bestanden van de webshop naar je browser te halen.

Als het thema of een plugin de woorden toont dan zal je de vertaalbestanden moeten aanpassen
met plugin Loco translate of programma Poedit.

Laatst bewerkt:
Kortom: Als je programmeert, zorg dat je in een goede omgeving werkt!

Je gaat ook niet in een nauwe garage sleutelen aan je auto, met een minimale gereedschapset naast je. (DirectAdmin's filemanager)
Dan ga je liever naar een ruime garage toe waar ze alle apparatuur hebben staan, zoals een brug, krik, banden balanceerapparaat, compressor etc.... (Een goede editor, via (S)FTP werken.)

Die nauwe garage is wel weer prima voor kleine klusjes, zoals olie bijvullen, of voor Directadmin: even snel een een configuratie aanpassen, of even iets controleren.

Laatst bewerkt:
De eenvoudigste manier is met behulp van plugin Loco Translate.
Juist, dat wilde ik schrijven maar je bent mij een dag voor.

ftp is niet zo heel moeilijk. Je download Filezilla; je neemt de gegevens van je hosting erbij; je opent Filezilla; je vult de gegevens in en klik op verbinden; zoek de mappen op en zorg dat je een map op je computer hebt gemaakt waar je dan al je bestanden in kan downloaden.

Woocommerce heeft nu eenmaal standaard dingen die soms best onhandig veranderd kunnen worden. Logisch, want je kan WC ook kopen en dan heb je uiteraard veel meer opties om aanpassingen te doen.

Ik heb op mijn webshop mijn diensten die ze kunnen aanschaffen zo ingesteld dat ze gelijk naar de winkelmand gaan en de klant ziet gelijk de winkelmand. Maar daar staat dan wel een knop "verder winkelen" bij. Ik zie verder geen andere tekst. Kan je screenshots maken van je probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan