Knop dat afdrukvoorbeeld automatisch per email verzend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latoflex

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Beste forumleden

Ik zou graag in mijn formulier weergave een button maken dat het afdrukvoorbeeld van dat specifiek record.

Dit probeer ik te doen via de macro opbouwfunctie, maar hierbij heb ik enkele problemen:

Is het mogelijk om bij "naar" een veld te plaatsen?
-> voorbeeld tabel "verkopers" veld "email adres" zodat de email verstuurd wordt naar de respectievelijke verkoper van het actief record.

Is het mogelijk om enkel het afdrukvoorbeeld van het specifiek record te verzenden?
-> dit is waarschijnlijk met een where voorwaarde? Maar deze staat niet bij de macro opbouw.

Dank bij voorbaat.

Het is me inmiddels gelukt een email te versturen van het specifiek record van het formulier.

Dit heb ik zo gedaan:

In rapport maak een een filter aan dat het rapport filter op (ik heb dit gedaan op de verdeelsleutel)
vb: IdAgenda -> criterium: forms!NaamVanUwFormulier!IdAgenda

Deze filter stelt ik in bij "bij openen" in eigenschappenvenster van het rapport.
Als ik vervolgens een button maak via bovenstaand macro opbouw functie zal hij enkel de pdf van dat het record versturen dat actief is.

Nadeel hiervan is dat je uw rapport enkel kan openen als uw formulier openstaat..

Een alternatieve oplossing is:

Je stelt uw filter (query) niet in bij "bij openen" van het rapport maar voegt bij uw macro opbouw van uw button een regel toe:
RapportOpenen en hierbij kunt u ook een filter ingeven.

Nadeel hiervan is dat het rapport telkens wordt geopend wanneer u op de "verzend" button klikt.

Hopelijk helpt dit mensen die kampen met hetzelfde probleem.

Indien iemand nog een oplossing heeft voor volgend probleem:
De e-mail versturen naar het specifiek adres van verschillende personen vermeld in een tabel?

Mvg

Laatst bewerkt:
Wat wil je eigenlijk? Ik snap dat je een mail wilt versturen, maar blijkbaar wil je dat kunnen doen zonder dat er een formulier is geopend. Dus je wilt een gefilterd rapport versturen zonder dat het formulier waarmee je de filter instelt, is geopend. Dat klinkt een beetje als goochelen... Want hoe bepaal je dan je filter? De optie waarbij je het filter instelt als je het rapport opent, zonder rapport dus, wil je namelijk ook niet. En toch wil je filteren....

Het gaat zo in zijn werk:

Op mijn formulier "werfbon maken" heb ik een button "Verzenden". Als je op de button klikt wil ik dat de rapport weergave van het formulier (= de werfbon) in pdf wordt verstuurt. Als je dit doet zonder filter via de macro ObjectVerzenden, dan verstuurt deze het volledige rapport (alle records) terwijl ik enkel een pdf wil verzenden van het huidig record in het formulier.

Dit is me gelukt via een filter toe te voegen zoals ik hierboven uitlegde. Ik heb de filter toegevoegd aan het formulier, dit zorgt er wel voor da ik het rapport niet kan openen zonder het formulier, maar dit is geen probleem, omdat dit toch niet de bedoeling is.

Maar nu zou ik ook willen dat de e-mail verstuurt wordt naar de respectievelijke verkoper. De verkoper is vermeld in het formulier.

Mvg

OK, je wilt het rapport dus wèl versturen via het formulier. En inderdaad, je moet het formulierfilter 'overbrengen' naar het rapport, als je een geselecteerd rapport wilt mailen. Maar waar komt nu de verkoper vandaan? ik neem aan, dat je die dan toch ook op je formulier hebt staan? Waar wordt het rapport nu dan naar gestuurd?

Momenteel staat de optie "Bericht bewerken" op "ja" dus opent hij het bericht eerst in outlook en daar moet het juiste emailadres worden ingegeven.

Maar idealiter zou het email adres automatisch datgeen van de verkoper moeten zijn (de naam volstaat denk ik ook, omdat deze in het bestand van outlook zitten).

De verkoper is inderdaad vermeld op het formulier. Er is een tabel verkopers waar dat de gegevens van de verkoper staat, waaronder het email adres.

Je kunt toch een email adres meegeven met je sendObject? Die voeg je dan als veldnaam toe aan je VBA opdracht. (vergeet de macro z.s.m.)

Mag je 'm op Opgelost zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan