Knop gegevens wijzigen/aanpassen op een formulier maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Op mijn formulier heb aantal velden staan waaronder naambedrijf, adres enz. Deze gegevens worden uit een tabel gehaald. Wanneer er in de gegevens iets wijzigt b.v. het telefoonnummer dan kun je dit op het formulier aanpassen.

Graag zou ik op het formulier een knop willen maken dat wanneer ik hierop druk ik de gevens kan wijzigen/aanpassen. Het voordeel hiervan is dat de gebruiker niet per ongeluk iets kan wijzigen in de gegevens.

Kan iemand mij op weg helpen om dit te bereiken?

Kijk eens naar Me.AllowEdits

Zet dit bijvoorbeeld in de gebeurtenis bij aanwijzen van het formulier. Bij elk record kunnen de gegevens niet meer gewijzigd worden.

Code:
Me.AllowEdits = False

Zet vervolgens bij de gebeurtenis bij klikken van de knop

Code:
Me.AllowEdits = True

en je kan de gegevens weer aanpassen.

Groeten,

Remco

Dit werkt perfect. Echter is het ook mogelijk dat ik ipv een knop, een toets combinatie (b.v. CTRL-W) kan gebruiken om de gegevens van de velden op het formulier te wijzigen of wel in tevoeren.

Bedankt en groetjes Dirk

Dit kan ja:

de makkelijkste manier is denk ik het volgende....

Geef de caption / bijschrift van de knop de volgende naam: Gegevens &Wijzigen

Er verschijnt nu een streepje onder de W van wijzigen. De toetscombinatie is dan volgens mij ALT+W.

Ik weet niet of het ook werkt als je de knop ontzichtbaar maakt, maar dat zou je even moeten proberen.

Het kan volgens mij ook met de gebeurtenis bij toets indrukken van het formulier zelf, maar daar heb ik zo ff geen idee van.

Groeten,

Remco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan