Knop hoofdform om subform te ontgrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne-Marie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
In een hoofdform bevindt zich een subform dat in principe vergrendeld is (bewerken, verwijderen en toevoegen staat op NEE). Dit wordt eens in de paar maanden gebruikt voor controle en moet dan even ontgrendeld worden. Nu doe ik dat via het ontwerp van het subform maar kan dit niet via een knopje op het hoofdformulier? Ik gebruik ACCESS 97. Alvast bedankt voor het meedenken.

ontgrendelen

Zoek via help op allowedits dan wordt het je wel duidelijk.
Kom je er dan noch niet uit dan hoor ik het wel.

Martin

Helpfiles niet duidelijk genoeg

Via de helpfiles begrijp ik dat ik iets moet doen met AllowAdditions, AllowEdits, AllowDeletions. Echter nergens wordt duidelijk gemaakt hoe je dit moet instellen voor een subformulier vanaf een hoofdformulier. M.b.v. andere uitleg diverse opties geprobeerd zoals Forms![Hoofdform]![Subform].Form![Subform].AllowAdditions = true en diverse varianten. Even zoveel foutmeldingen gekregen waaruit blijkt dat de adressering niet juist is. Dus mbv Helpfiles kom ik er niet uit. Graag obv Hoofdform en Subform de juiste code. Bvd

Knop werkt perfect

Ik zocht het te moeilijk. Martin bedankt. Voor de lezers onder knop op hoofdformulier moet de volgende code:

Private Sub Knop8_Click()
With Form_Subformulier
.AllowEdits = True
.AllowDeletions = True
.AllowAdditions = True
End With
End Sub

In het subformulier bij openen dezelfde code zetten maar dan op false. Martin bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan